V predošlých skúsenostiach nám stúpanie značky počas testov potvrdil obľúbený model i30, jeho (vo všeobecnosti prvá) ostrá verzia i30 N, ale tiež zástupcovia SUV a crossover segmentu značky. Hyundai už dokáže zaujať nielen pomerne príjemnou cenovou ponukou, ale aj dizajnom.
Malým dôkazom môže byť aj modernizovaný mestský model i20, ktorý sme si mali možnosť vyskúšať. Je pritom akýmsi konkurentom k českej Škode Fabia. S faceliftom sa pri pohľade na karosériu zmenili nárazníky, osadenie hmloviek a prepracované sú tiež disky či koncové svetlá (za príplatok aj LED).
Líder v priestrannosti
V interiéri je najväčšou zmenou len osadenie centrálneho sedem-palcového dotykového displeja infotainmentu, ktorý dostanete ako štandard s výbavou Style. Funguje dobre, no pripájanie smartfónu trvalo akosi dlho.
Mnohých potešia mäkčené plasty či skutočne dostatok priestoru tak na predných, ako aj na zadných sedadlách. Samozrejme, v rámci možností mestského auta. Problémom však nebolo usadnutie za seba aj napriek výške 180 centimetrov.
Pre troch pasažierov to aj napriek tomu na zadných sedadlách nebude práve pohodlné, no ako štvormiestne auto vylepšený Hyundai i20 rozhodne nesklame. AK by sme to porovnali so spomínanou Fabiou, je to v prípade Hyundaiu i20 podstatne lepšie. Predné sedadlá sú zároveň schopné vďaka slušnému bočnému vedeniu podržať aj pri ostrejších prejazdoch zákrut.
Okrem toho môžete využiť dostatočný, 326-litrový batožinový priestor s dobrým vstupom a pomerne nízkou nakladacou hranou. Kabína obsahuje aj dostatok rôznych odkladacích boxov na drobnosti či mobil.
Dostatok výkonu
Pod kapotou pracoval v našom prípade litrový trojvalcový benzínový motor s výkonom 88 kW a krútiacim momentom 172 Nm. Spojený bol s automatickou sedemstupňovou prevodovkou, ktorá radila hladko, avšak niekedy držala motor až v zbytočne vysokých otáčkach či pri rozjazdoch niekedy podivne "sekala".
Na druhú stranu nám jej charakter vyhovoval pri mierne ostrejšej jazde. Rozhodne by som nebol voči tomuto motoru skeptický, nakoľko dokáže urobiť z malého modernizovaného Hyundaiu veľmi dobre jazdiaci a dynamický automobil. Malá výčitka smeruje len na vyššiu spotrebu, ktorá dosahovala 6,5 litra mimo mesta, na diaľnici sa pohybovala tesne nad hranicou siedmich litrov a v meste si z nádrže odpila osem.
Pokiaľ ide o charakteristický zvukový prejav trojvalca, ani značka Hyundai sa mu pri modeli i20 nevyhla. Je citeľne počuť najmä vo vyšších otáčkach, pričom v nízkych zase upriamuje pozornosť jemnými vibráciami. Ak však vodič drží auto v bežných otáčkach, nijaký extra rušivý prejav nebude evidovať. Stále je to v rámci prijateľnej hranice.
Auto je aj na rozbitých slovenských cestách pomerne pohodlné, avšak podvozok je nastavený trochu "pevnejšie". Väčšie nerovnosti bolo cítiť, na druhú stranu je tu istota pri športovej jazde a pri jazde na diaľnici. Na hrane dynamickej jazdy však už dochádza k výraznej nedotáčavosti.
Príjemná voľba
Vo výbave testovaného kúsku môžeme nájsť (najmä počas zimy) praktické vyhrievanie sedadiel a volantu, automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém na sledovanie únavy vodiča či dokonca aktívne udržiavanie auta v jazdnom pruhu, ktoré fungovalo veľmi dobre.
Vo výsledku vyrobil Hyundai skvelé mestské auto, ktoré disponuje s litrovým 88 kW motorom dostatkom výkonu a v spojení so sedemstupňovým automatom je jazda skutočne príjemná.
Dojem môže na rozbitých cestách pokaziť skôr pevne naladený podvozok, na druhú stranu však poskytne pocit istoty pri športovejšie ladenej jazde. Vyváženým jazdných vlastnostiam sekunduje potom dobrá výbava a tiež cenovka vo výške 18 880 eur. Základ tvorí potom cena už od 9 190 eur.