Automobilka Porsche predstavila obľúbený model Macan po facelifte ešte v lete minulého roka na autosalóne v Šanghaji. Má to jednoduchý dôvod, práve Čína je pre značku kľúčovým trhom a predala tu už desiatky tisíc kúskov.
Zvonka je možné modernizovanú verziu Macanu spoznať najmä podľa sériovým predným LED svetlám či zadnými spojenými koncovými svetlometmi po celej šírke auta. Rovnako pribudli do ponuky laky karosérie: modrý s označením Miami Blue, zelený Mamba Green Metallic a strieborný Dolomite Silver Crayon a Dolomite Silver Metallic.
Pozmenené boli i nárazníky a ani v interiéri nezostal kameň na kameni. Premenou prešla napríklad stredová konzola s osadeným 10,9-palcovým displejom infotainmentu a modernizácia sa dotkla aj podvozkových častí. Oceľové pružinové vidlice boli nahradené hliníkovými a odlišné je taktiež nastavenie stabilizátorov. Príplatky môžu smerovať za adaptívne tlmiče PASM, vektorovanie krútiaceho momentu PTV Plus či napríklad vzduchové odpruženie a mnoho ďalšieho.
Okrem základnej štvorvalcovej verzie Macanu s výkonom 180 kW a krútiacim momentom 370 Nm sa do ponuky po menšom čakaní dostalo aj ostrejšie prevedenie a to Macan S s novým trojlitrovým šesťvalcom disponujúcim výkonom 260 kW a krútiacim momentom 480 Nm. Spolu so sedemstupňovým automatom dokáže s balíkom Sport Chrono akcelerovať na stovku už za 5,1 sekundy a maximálka je stanovená na 254 kilometrov za hodinu.
Pre vyznávačov naftových verzií je tu zlá správa, ako už Porsche avizovalo, s dieselom úplne končí a tak sa Macan, Cayenne ani Panamera nedočkajú žiadneho naftového agregátu. Viac sa dozviete vo videorecenzii z prvých jázd, ktorú môžete nájsť vyššie.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.