Rodinu elektromobilov s označením e-tron sme v našej redakcii už hostili. Vyskúšali sme si prvý e-tron vôbec, ktorý mal jednoduchý názov Audi e-tron. Išlo o prvé elektrické SUV od Audi a jeho hlavným lákadlom boli spätné zrkadlá vo forme kamier, ktoré premietajú obraz na displej v interiéri.
Následne sme do rúk dostali jeho športovejšiu a z nášho pohľadu i vylepšenú verziu Audi e-tron Sportback. Doterajšou čerešničkou na torte bol však pre nás model Audi e-tron GT s naozaj vynikajúcimi vlastnosťami.
Okrem príťažlivého dizajnu mal predovšetkým slušný dojazd cez 400 kilometrov a veľmi dobrý manažment energie. Aktuálne vám prinášame dojmy z ďalšieho elektromobilu z dielne nemeckej automobilky v podobe Audi Q4 Sportback e-tron.
Dvojica e-tronov Q4
Model Q4 e-tron prináša nie len niekoľko motorizácií či kapacít batérie, ale rovno aj dve prevedenia karosérie. Klasika sa viac ponáša na bežné športovo úžitkové automobily, avšak je tu tiež model s označením Sportback.
Ako býva zvykom pri týchto verziách, zadná časť je mierne skosená a auto tak pôsobí dynamickejšie. A hoci sme nevideli tieto dva modely jeden vedľa druhého naživo, aspoň z fotografií na nás jednoznačne viac zapôsobil Sportback.
Dá sa namietať, že je v ňom kvôli zvažujúcej sa streche menej miesta na hlavou pasažierov na zadných sedadlách, no nie je to vôbec dramatické. Na zadných sedadlách sedí priemerne vysoký dospelý človek naozaj pohodlne. My máme 176 centimetrov a nad hlavou sme mali iste ešte aspoň desať centimetrov rezervu.
Oficiálne rozmery z prierezov vozidiel hovoria o tom, že od sedačky po strop je v meranom uhle len presne o 24 milimetrov menej v modeli Sportback.
Za nevýhodu tiež môžete pokladať menši zrezaný kufor, kde logicky očakávate menej priestoru. Zaujímavosťou je, že ide o optickú ilúziu. Áno, Sportback má ostrejšie rezanú strechu, avšak kufor má nafúknutý objem v iných partiách a papierovo tak poskytuje dokonca o pätnásť litrov v kufri viac.
Q4 e-tron Sportback stojí na koncernovej platforme MEB, ktorá je určená pre elektromobily kompaktnej veľkosti. Q4 Sportback e-tron je tak súrodencom Škody Enyaq či Volkswagen iD.3 a iD.4. Niet divu, koncern sa snaží efektívne využívať, čo sa dá a darí sa mu to pomerne slušne.
Dominantou prednej časti je bezpochyby masívna maska. Je zablendovaná, takže ide o súvislé plato, ktoré je však popretkávané výstupkami. Pod kapotou sa totiž nenachádza spaľovák, ktorý by potreboval prívod vzduchu a štrbiny na prúdiaci vzduch zabezpečujúce chladenie. Maska sa nám veľmi páči, i keď trošku komicky pôsobia kryté otvory po jej bokoch. V každom prípade, aspoň tu majú estetickú funkciu.
Mimoriadne sa nám páčili Matrix LED svetlomety, ktoré okrem perfektného prežiarenia noci dokážu aj čosi navyše. Môžete si totiž meniť grafiku svetiel, teda to, akým štýlom svietia. Úprimne, je to "blbosť" a nebudete to zrejme meniť každý deň, ale iste to považujeme za milú inováciu.
Za nás dizajn veľmi chválime, bol príťažlivý, auto pôsobilo príjemne sv...
Zostáva vám 85% na dočítanie.