StoryEditor

Honda zrejme našla dieru na trhu. Malý crossover sa zmenil a získal jedinečné systémy

06.05.2019, 15:39
Autor:
TopSpeedTopSpeed
V tomto prípade sa za slovom Sport skrývajú naozaj jedinečné technológie a najvýkonnejší motor, aký kedy HR-V mala.

Honda v roku 2015 znovu zrodila meno kedysi unikátneho, ľahkého a primárne 3-dverového crossoveru z prelomu tisícročí. Za tú dekádu sa však mnohé zmenilo. Malé mestské zvýšené autá dnes vyrába azda každá ľudová značka. Konkurencia je pestrá, náročná a dá sa povedať až neprehľadná.

Autá sa dnes už oveľa ťažšie definujú do tried a segmentov ako pred rokmi. Každý sa snaží nájsť nejakú medzierku v ponuke ostatných, využiť príležitosť a objaviť niečo, čo tu ešte nebolo. A presne o to sa snaží Honda HR-V Sport.

Chce priniesť športovosť, dynamiku, agilitu a teda hlavne jazdný zážitok ako žiadne auto v tejto cenovej kategórii. Slovo Sport v tomto prípade nie je len lacné klišé, ako ľuďom predať predražené doplnky, väčšie disky a viac ospojlerovanú karosériu.

Nový 1,5-litrový motor

Novým prírastkom pre HR-V 2019 je výkonný 1,5-litrový motor VTEC TURBO, ktorý sa prvýkrát použil v najnovšej generácii Hondy Civic. Táto výkonná jednotka sa dodáva len pre nový model HR-V Sport . Tento štvorvalcový motor umožňuje kompaktnému SUV dosahovať lepšie vlastnosti a špičkový výkon 182 koní (134 kW) pri 5500 otáčkach za minútu.

V štandardnej výbave je šesťstupňová manuálna prevodovka (6 MT) a maximálny krútiaci moment 240 Nm sa dosahuje od 1900 ot/min do 5000 ot/min. S voliteľnou prevodovkou CVT možno krútiaci moment 220 Nm dosiahnuť v rozmedzí od 1700 ot/min do 5500 ot/min.

Z nuly na stovku zrýchli HR-V Sport s manuálom za 7,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť až 215 kilometrov za hodinu. S voliteľnou prevodovkou CVT dosiahne zrýchlenie z nuly na stovku za 8,6 sekundy a maximálnu rýchlosť 200 kilometrov za hodinu.

Zlepšená prevodovka CVT

Táto obľúbená prevodovka CVT od Hondy sa dodáva ako voliteľná výbava dvoch 1,5-litrových benzínových motorov a poskytuje prirodzený pocit používania „viacerých prevodových stupňov“. Umožňuje to využitie exkluzívneho riadiaceho softvéru pre Európu, ktorý simuluje sedem prevodových stupňov a poskytuje optimalizované mapovanie zmeny prevodov.

Voliteľná prevodovka CVT je ešte zdokonalená technológiou turbínového meniča momentu s dvojitou škrtiacou klapkou, ktorá zmenšuje kolísanie vstupného momentu do prevodovky, čím sa zlepšuje jej životnosť a manažment NVH. Vzhľadom na otáčky motora poskytuje priamejšiu odozvu, ktorej výsledkom je lineárnejší pocit vodiča.

Dve nové softvérové funkcie poskytujú aj vylepšenia špecifické pre konkrétne situácie. Po prvé, skoré zaradenie nižšieho prevodového stupňa počas brzdenia (EDDB) využíva motor, ktorý pomáha vodičovi v brzdení. Keď systém rozpozná spomaľovanie, jazdu z kopca alebo prejazd zákrutou inicializovaný brzdovým systémom, EDDB automaticky zvýši otáčky motora, čím zaistí brzdenie motorom. Toto potom umožňuje rýchlu akceleráciu po riadenom brzdení alebo po prejazde zákrutou.

Pozrite si prvé dojmy z jazdy s novinkou Honda HR-V Sport:

Po druhé, funkcia „Fast Off“ meria, ako rýchlo vodič uvoľní plynový pedál, a zachová otáčky motora, aby zabezpečila brzdenie motorom v situáciách, keď vodič uvoľní pedál rýchlo. Tento systém bol dôkladne testovaný pre európske vysokorýchlostné cesty s viacerými jazdnými pruhmi.

Systém Fast Off napríklad rozpozná, kedy je vodič pripravený na predchádzanie vozidla vpredu, avšak nemôže dokončiť manéver kvôli vozidlu vo vedľajšom pruhu. Keď vodič rýchlo uvoľní plynový pedál, aby nechal predísť vozidlo vzadu, systém Fast Off zachová vysoké otáčky motora s cieľom pripraviť sa na dokončenie predbiehania.

Pokročilé technológie pre HR-V Sport

Honda vyvinula HR-V Sport pre zákazníkov, ktorí chcú so svojim subkompaktným SUV dosiahnuť dynamickejší zážitok z jazdy. Súčasťou modernizovaného balíka, ktorého cieľom je optimalizovať vyváženie tuhosti karosérie, ovládania odpruženia a pocitu pri riadení, je vybavenie automobilu HR-V Sport špeciálnou technológiou „Performance Damper“.

Systém tlmičov je integrovaný do prednej a zadnej časti automobilu a je navrhnutý tak, aby pôsobil proti relatívnemu pozdĺžnemu a torznému pohybu cez podvozok. V ostrých zatáčkach zabraňuje nakláňaniu automobilu, zlepšuje stabilitu pri náhlych zmenách jazdných pruhov a znižuje vibrácie na nerovných cestách.

HR-V Sport sa vyznačuje aj jedinečným nastavením riadenia a využíva systém hrebeňového riadenia s elektrickým posilňovačom a variabilným prevodovým pomerom, ktorý je doplnený technológiou asistenta agilnej jazdy od Hondy. Poskytuje rovnomernú odozvu pri stredových a blízko stredových uhloch a plynulejšiu odozvu pri väčších uhloch riadenia.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-12-25 11:00:00 - Feat.: - Title: Ako zvládol Razr tri mesiace používania? Vyskúšali sme si život s ohybnou Motorolou 02 - Modified: 2024-12-24 23:00:00 - Feat.: - Title: Skráťte si čakanie na teplo: Poradíme vám, ako čo najrýchlejšie v zime vykúriť auto 03 - Modified: 2024-12-24 11:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Kto s týmito technológiami prišiel prvý? Bol to Apple, Android výrobcovia, či niekto iný? 04 - Modified: 2024-12-23 23:00:00 - Feat.: - Title: Mali by ste radšej vrátiť vodičák? Tento kvíz musí zvládnuť každý motorista bezchybne 05 - Modified: 2024-12-23 10:00:00 - Feat.: - Title: Odborníci zistili, prečo sa elektrické vozidlá predávajú horšie. Nie je to len o cene
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. december 2024 13:40