Zvyšovanie bezpečnosti, znižovanie emisií a k tomu ešte pretrvávajúca pandémia či kríza s nedostatkom polovodičov. Citeľné zdražovanie sa dotklo absolútnej väčšiny modelov na trhu a bude horšie. Automobilky sú totiž do najlacnejších a najjednoduchších áut nútené nasadzovať zložité a drahé technológie, ako sú napríklad komplikované systémy čistenia výfukových plynov či hybridné pohony.
Vzhľadom na extrémne nízku maržu pri týchto autách a vysokú citlivosť zákazníka na cenu tým postupne zdražejú na úroveň, keď sa stanú nepredajné. V konečnom dôsledku tak hrozí, že táto kategória na trhu časom úplne vymizne.
Veď kedysi bežne dostupná a celkom pestrá ponuka áut do hodnoty 10-tisíc eur je aktuálne už taká okresaná, že v zásade máte na výber len pár jednotiek áut v absolútne sparťanskom vyhotovení. Už ani Škodu Fabia, bestseller na slovenskom trhu a jeden z top predávaných modelov samotnej značky, nedostanete za štvorcifernú sumu.
Základ štartuje na hranici necelých 13-tisíc eur s atmosférickým litrovým motorom a náš testovaný kúsok sa s výbavou Ambition a výkonnejším TSI agregátom odráža od 14 300 eur. Na druhej strane stále tu je a Slováci po nej stále bažia.
Za rok 2021 sa stala Fabia najpredávanejším autom na Slovensku a nás preto zaujímalo, ako sa bude v teste dariť novej štvrtej generácii, ktorá však dáva prednosť rozumu a spolieha sa na dostupnú strednú výbavu Ambition.
Rýchlosť kompenzuje spotrebou
Vďaka tomu, že Fabia je stále vcelku malé auto, dokáže si s ňou veľmi slušne poradiť aj pomerne skromný litrový benzíno...
Zostáva vám 85% na dočítanie.