Dva týždne. Dva Fordy Mondeo. Neboli však rovnaké. Kým jeden fungoval s dvojlitrovým naftovým pohonom, druhý to uhral na ekologickejšiu strunu vďaka hybridnému pohonu. Ktorý nás viac oslovil?
Hybridné kombi Ford Mondeo Hybrid nám už na prvý pohľad “hovorilo” o tom, čo je zač. V nami testovanom kuse mal totiž model na svojich bokoch ekologicky ladený polep s listami a názvom hybrid. Z hľadiska dizajnových línií by ste si však určite nedomysleli, že tento kúsok má vo svojom vnútri výnimočnejšie pohodnné ústrojenstvo. Hybridný pohon prišiel do kombi prevedenia Mondea, napokon, po prvý raz až teraz.
Navyše, hoci ide o hybrid, ste takpovediac oslobodení od nabíjania. Nie je to totiž plug-in hybrid. Dvierka na nabíjací adaptér by ste tu tak hľadali márne. Z tohto typu hybridného pohonu teda čerpáte výhody aj v tom zmysle, že sa nemusíte spoliehať na vonkajšie zdroje elektrickej energie, no zároveň sa nemusíte obávať ani nedostatočného dojazdu. Energiu si totiž pohonný systém zabezpečuje sám pomocou rekuperácie a dojazd si zabezpečíte pomocou natankovania nádrže.
Hybrid s kvalitami najmä v meste
Novinkou v Mondeu je práve dvojlitrový vznetový forďácky motor EcoBlue. Výrobca udáva, že sa pýši vlastnosťami motora s väčším objemom a spotrebou a emisiami CO2 s vlastnosťami motoru s menším objemom. Jeho výkon je 187 koní. Vynovená je tiež 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá rovnako prispieva k optimalizácii spotreby.
Radenie prevodových stupňov totiž podlieha adaptívnej kontrole. Tá priebežne hodnotí okolité prostredie aj informácie o aute, no systém berie aj do úvahy aj klesanie, stúpanie či vjazd do zákruty. Výsledkom je plynulé preraďovanie a lepšia jazda.
V praxi sa prejavili technické parametre tak, že na diaľnici sme dosahovali spotrebu v priemere 6,4 litra na sto kilometrov. Z hybridného pohonu však čerpáte na...
Zostáva vám 85% na dočítanie.