V roku 1999 okorenila ponuku Audi a doplnila rodinu A6 terénne zameraná verzia s označením Avant Allroad, ktorá mala byť akousi nútenou odpoveďou na vtedajšie uvedenie prvých prémiových SUV od nemeckých konkurentov. Nakoniec, možno pre mnohých i poriadne prekvapivo, sa mohutnejší derivát kombíku veľmi dobre ujal a tento rok na trh prichádza jeho v poradí už štvrtá generácia.
Práve túto novinku vychádzajúcu z ôsmej generácie bežného modelu A6 sme si prevzali na týždňový redakčný test a pokúšali sa zistiť, do akej miery dokáže konkurovať ospevovaným a aktuálne populárnym športovo-úžitkovým vozidlám alebo crossoverom.
Rozpoznateľné na prvý pohľad
Nejde len o emblém na blatníkoch a prídavný offroad režim v nastaveniach vozidla. Audi A6 s prívlastkom Allroad je verzia už na prvý pohľad jednoducho rozpoznateľná. Spodné hrany karosérie totiž dopĺňa výrazné plastové lemovanie, zväčšila sa dostupná svetlá výška a z tých menej viditeľných prvkov pribudol do výbavy napríklad asistent pre zjazd z kopca.
Taktiež je možné Allroad dostať výhradne s pohonom všetkých kolies quattro, čo predznamenáva, že jazda v ľahšom teréne nebude výraznejším problémom. V našom prípade bol model dokonca v limitovanej oslavnej edícii 20 years allroad, keď pribudne biela Gletscher metalíza, čierne prvky vrátane čierneho loga vpredu i vzadu, zmizlo označenie motorizácie, zadné LED svetlá sú spojené čiernou lištou, osadené sú hliníkové nástupné lišty s podsvieteným nápisom Allroad a v k...
Zostáva vám 85% na dočítanie.