Hothatche, teda športovo ladené hatchbacky s poriadnym stádom koní pod kapotou, sa tešia veľkej obľube. Renault ponúka model Mégane RS a menšieho súrodenca Clio RS, Honda disponuje modelom Civic Type R a do týchto vôd skočil nedávno aj Hyundai so svojím novým modelom i30 N.
Konkurenciu má teda štvrtá generácia ostrého Focusu ST skutočne silnú a okrem toho prichádza na trh ako posledná zo spomínaných zástupcov. Nie vždy to však musí byť nevýhoda. Focus ST totiž zaručene poteší skalných fanúšikov športovo ladených kompaktných áut, a to nielen svojimi jazdnými vlastnosťami, ale aj technikou prevzatou z Mustangu či Focusu RS. Rozoberme si to však po poriadku.
Pod oblekom je atlét
Od okolia sme počas nášho týždňového testu často počúvali, ako je model perfektne maskovaný pod nenápadný kabát. Je to taký vážny oblek, keď sa auto na prvý pohľad zdá ako obyčajný rodinný hatchback, no pozorné oko po chvíľke odhalí mnohé detaily, ktoré tento prvý dojem rozbijú.
Predok však nepochybne pôsobí umiernene, nenájdete tu žiadne prehnané doplnky, len decentné logo ST v mohutnej maske chladiča či skvelé adaptívne Full LED svetlomety s natáčaním a automatickým prepínaním diaľkového režimu. Ten však fungoval občas trochu oneskorene.
Z profilu sú asi najvýraznejšie 19-palcové disky kolies, z pod ktorých vykúkajú veľké brzdové kotúče s červenými strmeňmi. Opäť žiadny cirkus a len jemné ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.