Modelový rad Civic je pre japonskú automobilku Honda aj po desaťročiach stále kľúčový. Prvá generácia bola predstavená svetu v júli 1972, do Európy sa dostala o rok neskôr a pre firmu známu skôr vďaka motocyklom znamenala akýsi prelom.
Civic sa stal v podstate prvým skutočne plnohodnotným vozidlom značky, schopným plne konkurovať aj na cudzích trhoch vo svete. I napriek skromným vonkajším rozmerom poskytoval prekvapivo veľa priestoru a pohodlia, hoci motoricky bol pomerne slabý.
Vývoj pokračoval a dnes tu máme už 10. generáciu, ktorá prišla v roku 2017 a s miernymi úpravami zostáva v ponuke značky dodnes. Pre zachovanie atraktívnosti prináša automobilka vylepšenia pre ostré prevedenie Type R, ale aj zaujímavý variant Sportline pre bežný hatchback Civic. Čo sa pod týmto prívlastkom ukrýva?
Stále proti prúdu
I keď je novinka v podstate bežným automobilom, plne zapadá do zamerania značka. Honda s radom Civic bola totiž vždy svojská a aj v čase, keď sa hatchbacky konkurenčných značiek na seba mnohokrát až príliš podobajú, ide tento model proti prúdu. Jednoducho, karoséria je aj v najslabšej motorizácii natoľko agresívna, že by len málo ľudí tipovalo, čo sa skutočne nachádza pod kapotou.
V našom prípade dopĺňali ostro tvarovaný exteriér verzie Executive doplnky spadajúce do Sport Line paketu (k dispozícii pre výbavu Comfortline a Executive) v podobe dodatočných športových líšt nárazníkov, bočných prahov, spojlera na piatych dverách a 17-palcových diskov ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.