StoryEditor

Za volantom prototypu elektrického SUV od Škody. Enyaq príde aj vo verzii RS

08.05.2020, 08:15
Prvá škodovka s výkonom vyše tristo koní bude elektrická. Bude to Enyaq RS, mohutný, fešácky crossover s raketovým zrýchlením.

Sú to na 60 až 70 percent finálnej prototypy, ktoré vznikli niekedy v novembri minulého roka a stále ich upravujú, šľachtia a vylepšujú. Po mechanickej stránke sú však viacmenej hotové. Vnútri sú akurát plasty s prototypovým finišom a z dôvodu maximálneho utajenia má prístrojovka zakrytovanie tak, že nie je vidieť na centrálny tablet infotainmentu, píše iDNES.cz. Maskovanie odloží "prvý originál elektromobil" z produkcie českej automobilky Škoda Enyaq iV koncom tohto roka.

Aj ten, kto je k elektromobilom odťažitý, musí uznať, že Enyaq jazdí skvele. A hovorí si, že by stálo za to postaviť Enyaq aj so spaľovacím motorom. Lenže on za väčšinu kladov vďačí práve elektrickej trakcii. Rýchle predbiehanie, bezprostredné reakcie na plyn a tiché, bleskové štarty sú elektromobilom vlastné. Enyaq k tomu pridáva ešte "hladkosť" a kľud.

​Pomerne veľké auto, ktoré má dve tony hmotnosti rozdelenej takmer 50-50 medzi nápravy, sa ľahko ovláda, s gráciou sa skladá do oblúkov, suverénne zatáča. Vodič si je istý, auto drží perfektne smer, posádka zas akoby letela nad vozovkou. Enyaq je totiž neuveriteľne pokojný, ticho zdôrazní všetky iné ruchy, ktoré inak prekryje v normálnych autách v nižších rýchlostiach hlas motora a potom aerodynamika.

Na palube je tak až neprístojné ticho, všetky zvuky vnímate teda o to intenzívnejšie. A aerodynamiku, tú obrovskú "požieračku" energie, vyladili skvele, u elektromobilov je to povinnosť. Pohon zadných kolies pridá na obratnosti, to sa hodí napríklad pri otočkách v meste, kde ešte vypomôže veľký rajd prednej nápravy. Predná náprava je McPhersonovská, zadná viacprvková.

Základom sú 18-palcové plechové ráfiky, maximom dvadsiatky a pre RS dokonca dvadsaťjednotky. Aj na veľkých kolesách je však Enyaq pohodlný, na nerovnostiach podvozok nebije, nebúcha. Do terénu sa crossovery síce príliš nehrnú, ale napríklad pre preskočenie záveja alebo výjazd cez lúku k chalupe sa hodí svetlá výška 185 milimetrov. Keď sme pri tom chalupárčení: na ťažnom zariadení utiahnete až 1 200 kilogramov...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Český bestseller stláča nedostatky na minimum. Zaujme rodiny i firemných klientov 02 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 03 - Modified: 2024-12-20 14:37:00 - Feat.: - Title: RECENZIA Film Nerob vlny je nočnou morou každého učiteľa. Ukazuje na problém modernej doby, kedy žiaci šikanujú pedagóga 04 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta 05 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. december 2024 06:45