Corolla patrí celosvetovo k najpredávanejším vozidlám a už roky, síce vo vyhotovení sedan, obsadzuje prvé priečky v rebríčkoch predajnosti. Pre Toyotu je teda tento model skutočne dôležitý, preto sa rozhodla obohatiť jeho bežnú ponuku o verziu GR Sport, ktorú sme v HN na týždeň vyskúšali.
Po premiére nabrúseného Yarisu GRMN či Yarisu GR bolo pre mnohých sklamaním, že sa práve dôležitý svetový automobil nedočká i ostrej verzie s prívlastkom športovej divízie Gazoo Racing. Pristala by mu. Dynamicky ladený testovaný variant sa však snaží čo-to aspoň sčasti zákazníkom vynahrádzať.
Ak hybrid, tak takýto
Vzhľadom na aktuálnu vlnu elektrifikácie sa niet čomu čudovať, že v útrobách novinky pracuje hybridný systém. O to menej, keď ide o Toyotu, ktorá má práve s hybridnými pohonnými jednotkami bohaté skúsenosti a v jej ponuke tvoria prevažnú väčšinu. Dnes sa jej stávka na alternatívny pohon v minulosti vracia a ako v podstate jediná bude bez väčších problémov odolávať nastupujúcej prísnejšej emisnej norme i možným pokutám za prekročenie stanovených hodnôt.
Výhradne predné kolesá roztáča dvojlitrový benzínový motor, ktorý spolu s prídavným elektromotorom dokáže ponúknuť výkon na úrovni 184 koní. A to už je na pomerne kompaktný hatchback slušná porcia, pričom na stovku dokáže vyšprintovať za 7,9 sekundy. Hoci sa tento čas nemusí na prvý pohľad zdať nijako extra ohurujúci, pocitovo je dynamika Corolly...
Zostáva vám 85% na dočítanie.