StoryEditor

Atraktívne i funkčné. Vyskúšali sme špičkové SUV s ultra rýchlym nabíjaním

07.11.2020, 23:00
Elektromobil Audi e-tron Sportback skvele ukrýva svoj elektrický charakter. Kde sú plusy a mínusy tohto SUV?

Kým niektoré modely áut poháňaných batériami sú menšie, ľahšie, a tým čo najefektívnejšie, iné idú na to zhurta. Je to i prípad Audi e-tron Sportback, ktoré sa ani nepokúša tváriť skladne.

Veľké rozmery si však môžu nájsť aj svojich priaznivcov, keďže kategória športovo-úžitkových vozidiel je stále veľmi obľúbená. Čo z tohto auta dostanete okrem priestoru?

Športový dizajn

Audi e-tron sme už v redakcii raz skúšali, no išlo o „základný model“. Aktuálne sme mali v rukách jeho vynovenú verziu s prívlastkom Sportback. Ten má, ako hovorí názov, športovejšiu zadnú časť, čo prispieva k lepšej aerodynamike.

Celkovo to pomáha i dizajnu a podľa nás je e-tron Sportback jeden z najkrajších elektromobilov. Cenou za sexi krivky je ale kufor menší o 45 litrov a jemne sa zvažujúci priestor nad hlavami pasažierov na zadných sedadlách.

Napriek tomu však nemá ani dospelý človek výrazný problém. Pri našej výške 175 centimetrov sme mali nad hlavou ešte asi 10 centimetrov miesta. Perfektné svetlá či predná maska sú takmer totožné, ale o niečo väčšie sú športové odvádzače vzduchu v prednej časti a dojazd sa o pár kilometrov polepšil.

​​Ďalšou zaujímavosťou, ktorej úlohou je okrem iného znižovať odpor vzduchu, je typ spätných zrkadiel. Po stranách tu totiž nájdete dve kamery. Tie snímajú cestu a obraz následne premietajú na displeje vnútri kabíny v oblasti kľučiek. Pôsobí to futuristicky, no otázkou zostáva skutočná funkcionalita.

I keď sme si na tento systém rýchlo zvykli, nevidíme v tom veľký význam. Pri pozeraní sme navyše mali hlavu o pár stupňov nižšie, ako by sme ju mali pri pozeraní do bežných spätných zrkadiel, a tak sme mali dokonca i akési obmedzenejšie periférne videnie. Na druhej strane, benefitom je veľmi dobré videnie v noci. Konečné rozhodnutie by sme nechali na každom záujemcovi, no pripomíname, že si za to priplatíte 1 700 eur.

E...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2020-10-18 08:02:54 - Feat.: 0 - Title: Obyčajné auto pre obyčajných ľudí? Táto štýlovka však dokáže príjemne prekvapiť 02 - Modified: 2020-10-19 12:34:51 - Feat.: 0 - Title: Ktoré auto sa najviac oplatí? Tieto modely zabojujú o prestížny titul 03 - Modified: 2020-10-29 13:03:52 - Feat.: 0 - Title: Toto sú prvky výbavy, ktorým by ste sa pri kúpe jazdeného auta mali radšej vyhnúť 04 - Modified: 2020-10-31 17:13:08 - Feat.: 0 - Title: Vyskúšali sme najkontroverznejšie auto roka. Naživo však dokáže pekne prekvapiť 05 - Modified: 2020-11-06 09:35:45 - Feat.: 0 - Title: Auto, ktoré vo svete nemá obdobu. Taliani odhalili luxusnú SUV limuzínu
01 - Modified: 2024-11-13 11:00:00 - Feat.: - Title: Audi „žongluje“ so svojou identitou. Zahodilo štyri kruhy a predstavilo novú značku AUDI 02 - Modified: 2024-11-13 08:47:30 - Feat.: - Title: Automobilka Audi skončila s hľadaním investora, závod v Bruseli zatvorí 03 - Modified: 2024-11-13 07:00:00 - Feat.: - Title: Mrakodrapy, v ktorých nikto nežije. V gigantických vežiach nie sú kancelárie ani byty, ich účel ťa prekvapí 04 - Modified: 2024-11-12 13:00:00 - Feat.: - Title: Ďalšia značka priznala chybu a robí krok späť. Do jej modelov sa vrátia fyzické tlačidlá 05 - Modified: 2024-11-12 10:00:00 - Feat.: - Title: Zákaz aj napriek snahe. Koniec spaľovacích motorov v EÚ platí, nastane od roku 2035
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
14. november 2024 00:19