Patrí medzi najpredávanejšie modely segmentu SUV na slovenskom trhu a rovnako je to aj najpredávanejšie športovo-úžitkové vozidlo kórejskej značky Hyundai. Reč je o modeli Tucson, ktorý svoje kvality predviedol už v predchádzajúcej generácii a s nedávnym príchodom novej je odhodlaný na tento úspech priamo nadviazať.
Prináša však kompletne prepracovaný dizajn exteriéru, novo riešený interiér, technológie a nevyhol sa ani elektrifikácii. Počas vianočných sviatkov mali HN možnosť zhodnotiť plusy i mínusy tohto obľúbenca a už na úvod môžeme priznať, že naše očakávania do bodky naplnil.
Diesel s mild-hybridom
V dnešnej dobe už nie je nič prekvapivé, že i Tucson prešiel elektrifikáciou pohonného ústrojenstva a ponúka sa v extrémne širokom spektre motorizácii ako mild-hybrid, čistokrvný hybrid či neskôr ako výkonný 265 koňový plug-in hybrid s nabíjaním z externého zdroja. Dodať jedným dychom treba, že ani bežné konvenčné pohony nevymreli a ak o ne prejaví zákazník záujem, k dispozícii stále sú.
Nami testované prevedenie poháňala naftová "jednašestka" s výkonom 136 koní, sedemstupňovým automatom 7DCT a mild-hybridnou 48V technológiou. Krútiaci moment 320 Nm pritom môže smerovať vďaka systému HTRAC aj na všetky štyri kolesá. Offroadový špeciál síce od novinky nečakajte, no pri výstupe k chate alebo prejazde zákrut vás určite nesklame.
Úprimne, boli sme na začiatku testu voči skromnejšej porcii výkonu skeptickí. Predsa len, Tucson nie je najmenšie a ani najľahšie vozidlo, nehovoriac o tom, že má slúžiť aj ako rodinný spoločník. O to viac nás prekvapilo, ako dobre si motor poradil aj s plne obsadenou kabínou. Vrcho...
Zostáva vám 85% na dočítanie.