Keď v roku 2016 prišla na trh prvá generácia športovo-úžitkového vozidla Seat Ateca, išlo o jasnú odpoveď španielskej automobilky na rastúci záujem zákazníkov o autá segmentu SUV. Postupom času si novinka vďaka svojim jazdným kvalitám, priaznivým rozmerom, praktickosti i atraktívnemu dizajnu získavala priazeň verejnosti a stala sa neodmysliteľnou súčasťou portfólia výrobcu.
Model sa stal taktiež základom pre vôbec prvý produkt bývalej divízie a aktuálne už osamostatnenej značky Cupra, kedy sa pretavil do ostrého SUV s výkonom 300 koní. Po štyroch rokoch už však nadišiel čas, aby Atece automobilka vdýchla opäť čerstvý vietor do plachiet a to znamená len jediné - omladiť vzhľad a priniesť opäť o niečo modernejšie riešenia. V HN sme preto v uplynulom týždni preverili faceliftové prevedenie v novom stupni výbavy Xperience.
Skvelý dojem kazí automat
Model sa dostáva do ponuky s pomerne bohatou ponukou motorizácií. Základ tvorí známy agregát 1.0 TSI (110 koní) s pohonom prednej nápravy a výhradne manuálnou prevodovkou, výkonnejší motor 1.5 TSI (150 koní) aj s automatickou prevodovkou DSG a vrchol tvorí 2.0 TSI (190 koní) s výhradne automatom a pohonom všetkých kolies 4Drive.
Pokiaľ ide o naftové zastúpenie, agregát 1.6 TDI už nahradil väčší dvojliter v dvoch výkonnostných verziách – 115 koní s pohonom prednej nápravy a šesťstupňovým manuálom či 150 koní s možnosťou automatu a pohonu 4Drive. Práve najvýkonnejší naftový pohon pracoval aj pod kapotou nami testovaného kúska. Automobilka do motora investovala poriadne ú...
Zostáva vám 85% na dočítanie.