Aj s Volvom chcú vodiči jazdiť s rozumnou spotrebou a rýchlo. Volvo sa to snaží kompenzovať hybridizáciou. Keď idete s mild-hybridným benziňákom označeným B5 úplne piánko, po okreskách skôr pod deväťdesiat a po diaľnici nastavíte tempomat na 130 km/h, pôjdete asi za osem litrov, píše portál iDNES.cz.
Inak je normálny priemer skôr 10 litrov. Diesel by samozrejme ťahal auto uvoľnenejšie a s menším apetítom, na to však nie je v modernom svete Volva miesto. Naftové motory sú dnes na ústupe a o Volve to platí ešte viac. S motormi to má značka navždy vyriešené, než totálne prepne na elektrinu a že na to teraz značka už bez obalu vehementne tlačí, stačí vraj benzínový turboštvorvalec.
V prípade V90 Cross Country s označením B5 má 250 koní a 350 Nm krútiaceho momentu obhospodarovaných osemstupňovým automatom a podporovaným mild-hybridnou technikou. Pri hladkej jazde funguje pekne, sila autu nechýba. Aj napriek naozaj dôslednej starostlivosti o akustickú pohodu sa však nedarí skryť prejav štvorvalcového motora pri dôraznejšom zrýchľovaní. Na to už si za tie roky špecifická klientela Volva zvykla.
Mild-hybridný (MHEV) pohon slúži hlavne ku štartovaniu zohriateho motora, rekuperácii energie a k podpore nábehu plného výkonu spaľovacieho motora. Rekuperovaná energia sa ukladá do 48V batérie pri brzdení, tú využíva aj napájanie palubného elektrického systému.
Desiatimi kilowattmi podporuje spaľovací motor pre vyššiu efekti...
Zostáva vám 85% na dočítanie.