StoryEditor

Nezmyselné SUV, ktoré si zamilujete. Stretnúť ho na cestách však bude zázrak

11.04.2021, 00:00
Zabudnite na elektromobily. Na týždeň sme vyskúšali BMW X5 M50i s benzínovým osemvalcom a následné lúčenie s ním bolo pomerne náročné.​

BMW X5 už patrí medzi tradičných zástupcov nemeckej prémie v segmente športovo-úžitkových vozidiel. V roku 2018 prišla na svet v poradí už štvrtá verzia tohto modelu, ktorý ponúka skvelé vlastnosti nielen na cestách, ale i mimo nich.

Pravda však je, že s každou ďalšou generáciou sa od zablatených lesných ciest odkláňa a preferovaným domovom budú skôr garáže nákupných centier, mesto, okresky a diaľnice. Stačí sa pozrieť na cenovku a prevažnú väčšinu zákazníkov pomyslenie na ťažší terén okamžite prejde.

​Aj napriek afére Dieselgate a postupnom odklone od dieslov (vzhľadom na prísne emisné limity z Bruselu) tvoria prím ponuky najmä naftové agregáty. Tie dávajú mnohým záujemcom pri tejto veľkosti auta najväčší zmysel a s týmto rozhodnutím sa stotožňujeme aj my.

Vrcholom je vyhotovenie M50d, ktoré ponúka z trojlitrového šesťvalca výkon až 400 koní, no čo ak predsa len chcete ísť proti prúdu, v žilách vám koluje benzín a zároveň netúžite po absolútnej špičke v podobe menej komfortnej verzie X5 M? Výber môže padnúť na nami testovaný kúsok X5 M50i.

Vymierajúci druh

Pod kapotou pracuje v podstate totožný agregát, aký nájdeme aj v ostrom modeli M5 Competition alebo napríklad v novej štýlovke M8 Competition. Rozdiely sú v naladení maximálneho výkonu, v prípade druhej najvýkonnejšej dostupnej verzie s označením X5 M50i hovoríme o stáde 530 koní a o masívnom krútiacom momente až 750 Nm. Strašidelné parametre pritom vychádzajú zo 4,4-litrového benzínového osemvalca, ktorý sa postupom času stáva na automobilovom trhu čoraz ohrozenejším druhom.

Hoci rozhodne nejde o drobca, vďaka špičkovým schopnostiam dokáže akcelerovať na stovku v priebehu 4,3 sekundy. Po stlačení plynového pedála sa vám „bezvládne telo“ zarazí do sedadla a nemusí ísť len o štart z miesta. Chuť zrýchľovať sa totiž nestráca ani pri vyšších číslach na digitálnom prístrojovom štíte. Výkon je, sk...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-03 13:00:00 - Feat.: - Title: Kráľ sa vracia na scénu. Bestseller od Cupry sa dočká verzie s ikonickým motorom 02 - Modified: 2025-12-03 09:54:19 - Feat.: - Title: „Spaľováky“ môžu byť zachránené: Brusel chce prelomiť ich plánovaný zákaz predaja 03 - Modified: 2025-12-02 13:00:00 - Feat.: - Title: Príde aj do Európy. Kia poodhalila úplne nové SUV ešte pred svetovou premiérou 04 - Modified: 2025-12-02 10:33:38 - Feat.: - Title: Európa sa definitívne lúči s naftou: Prvýkrát v histórii padla na samotný chvost pohonov 05 - Modified: 2025-12-01 13:00:00 - Feat.: - Title: Ikonická Škoda 100 sa vracia. Automobilka oživila elegantnú limuzínu z minulosti
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
03. december 2025 21:04