StoryEditor

Nezmyselné SUV, ktoré si zamilujete. Stretnúť ho na cestách však bude zázrak

11.04.2021, 00:00
Zabudnite na elektromobily. Na týždeň sme vyskúšali BMW X5 M50i s benzínovým osemvalcom a následné lúčenie s ním bolo pomerne náročné.​

BMW X5 už patrí medzi tradičných zástupcov nemeckej prémie v segmente športovo-úžitkových vozidiel. V roku 2018 prišla na svet v poradí už štvrtá verzia tohto modelu, ktorý ponúka skvelé vlastnosti nielen na cestách, ale i mimo nich.

Pravda však je, že s každou ďalšou generáciou sa od zablatených lesných ciest odkláňa a preferovaným domovom budú skôr garáže nákupných centier, mesto, okresky a diaľnice. Stačí sa pozrieť na cenovku a prevažnú väčšinu zákazníkov pomyslenie na ťažší terén okamžite prejde.

​Aj napriek afére Dieselgate a postupnom odklone od dieslov (vzhľadom na prísne emisné limity z Bruselu) tvoria prím ponuky najmä naftové agregáty. Tie dávajú mnohým záujemcom pri tejto veľkosti auta najväčší zmysel a s týmto rozhodnutím sa stotožňujeme aj my.

Vrcholom je vyhotovenie M50d, ktoré ponúka z trojlitrového šesťvalca výkon až 400 koní, no čo ak predsa len chcete ísť proti prúdu, v žilách vám koluje benzín a zároveň netúžite po absolútnej špičke v podobe menej komfortnej verzie X5 M? Výber môže padnúť na nami testovaný kúsok X5 M50i.

Vymierajúci druh

Pod kapotou pracuje v podstate totožný agregát, aký nájdeme aj v ostrom modeli M5 Competition alebo napríklad v novej štýlovke M8 Competition. Rozdiely sú v naladení maximálneho výkonu, v prípade druhej najvýkonnejšej dostupnej verzie s označením X5 M50i hovoríme o stáde 530 koní a o masívnom krútiacom momente až 750 Nm. Strašidelné parametre pritom vychádzajú zo 4,4-litrového benzínového osemvalca, ktorý sa postupom času stáva na automobilovom trhu čoraz ohrozenejším druhom.

Hoci rozhodne nejde o drobca, vďaka špičkovým schopnostiam dokáže akcelerovať na stovku v priebehu 4,3 sekundy. Po stlačení plynového pedála sa vám „bezvládne telo“ zarazí do sedadla a nemusí ísť len o štart z miesta. Chuť zrýchľovať sa totiž nestráca ani pri vyšších číslach na digitálnom prístrojovom štíte. Výkon je, sk...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 02 - Modified: 2024-12-20 14:37:00 - Feat.: - Title: RECENZIA Film Nerob vlny je nočnou morou každého učiteľa. Ukazuje na problém modernej doby, kedy žiaci šikanujú pedagóga 03 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta 04 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 05 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. december 2024 23:21