V rámci rebríčkov najpredávanejších áut má u nás mladoboleslavský výrobca pochopiteľne bohaté zastúpenie a hoci Škoda Karoq sa v popularite medzi Slovákmi zaradila za minulý rok až na ôsme miesto, v rámci samotnej automobilky patrí model dlhodobo k absolútnym SUV lídrom. Z celkového pohľadu je to dokonca druhá najpredávanejšia Škoda vôbec.
Značka jednoducho so svojim kompaktným športovo-úžitkovým vozidlom Karoq trafila klinček po hlavičke, pričom po väčšom Kodiaqu ide o dostupnejšiu a pre mnohých aj rozmerovo prívetivejšiu voľbu pri hľadaní nového SUV.
A aj napriek tomu si možno užívať dostatočne priestranný kufor, miesto na zadných sedadlách alebo komfort a dynamiku. Po štyroch rokoch však výrobca pristúpil k jemnému omladeniu auta, kedy vylepšil mnohé väčšie i menšie detaily.
My sme si novinku, konkrétne s najsilnejšou naftovou motorizáciou a najobľúbenejšou výbavou Style, mohli dopodrobna prezrieť a zároveň na niekoľko hodín aj vyskúšať v okolí mesta Viana do Castelo v Portugalsku. Čo všetko sa teda u atraktívneho bestselleru od našich českých susedov príchodom faceliftu zmenilo a ako to ovplyvňuje jazdu?
Vizuálne odlišnosti s dopadom aj na jazdu
Karoq síce úpravu vzhľadu ešte nijak zásadne nepotreboval, no po modernizácii pôsobí nepochybne hodnotnejším, atraktívnejším i jemne dynamickejším dojmom. Nastúpil totiž na evolučný posun v dizajnovom jazyku, ktorý sme už mohli vidieť aj u väčšej, nedávno taktiež modernizovanej Škody Kodiaq.
Bohužiaľ, automobilka z ponuky príchodom faceliftu vyradila outdoorovo zameranú verziu Scout s terénnejším vzhľadom - alternatívou už zostáva k bežným vyhotoveniam iba športovejší variant Sportline, ktorý pridá do farby karosérie lakované nárazníky, čierne detaily, športovejší kokpit a celkové zladenie na športovú nôtu.
Modernizácia upravila u Karoqu rozpoznateľne prednú časť, kde pribudla kolmejšia a šir...
Zostáva vám 85% na dočítanie.