StoryEditor

Postačí aj základ? Vyskúšali sme vstupnú bránu do sveta značky Cupra

06.06.2021, 00:00
Do rúk nám pristál Formentor, ktorý svojou motorizáciou predstavuje takmer úplný odrazový mostík v ponuke značky. Od totálneho základu ho delí automat a niekoľko voliteľných prvkov.

Cupra sa ešte v roku 2018, po dlhých rokoch pod krídlami Seatu, osamostatnila a svoje predajné úspechy chce teraz dosahovať na vlastnú päsť. Samozrejme, pravdou je, že aj naďalej vedie spoluprácu so španielskym výrobcom "civilných" vozidiel, veď aj prvé modely portfólia vychádzali z bežných modelov Seatu.

Išlo o nabrúsenú Atecu a neskôr rodinu doplnil aj kompaktný Leon, ktorý je s označením Cupra tradične spojený azda najviac. Ponuku v Európe ďalej obohatil aj prvý vlastný automobil Formentor a len prednedávnom sa svetu predstavil tiež plne elektrický ostrý kúsok Born. Viac si o ňom môžete prečítať v našom samostatnom článku.

​Ako by sa vám však pozdávala myšlienka spojenia atraktívneho zovňajšku crossovera Formentor so skromnejšou základnou motorizáciou? Vlastne ide aj o najlacnejší model ponuky. Práve Formentor je totiž ako prvý a zatiaľ jediný dostupný fanúšikom nielen vo svojich vyhrotených verziách, ale aj v podstatne civilnejšej podobe. Teda, ak hovoríme o použitej technike.

Základ je príjemnejší, než sme čakali

Zabudnite teraz na špičkový päťvalec variantu VZ5, dokonca aj na dvojliter prevedenia Veloz. Pod kapotou nami testovaného základu pracoval príjemný 1,5-litrový benzínový motor TSI, ktorý bol naladený na 110 kW (150 koní), krútiaci moment dosahoval hodnotu 250 Nm a prenos stáda koní na prednú nápravu zaisťovala sedemstupňová automatická prevodovka DSG s technológiou Shift By Wire.

Vieme, že 150 koní nie je na papieri extrémne ohurujúcich, no z nášho pohľadu vozidlu v zásade nič nechýbalo. A to ani po stránke dynamiky. Predsa len, nie každý zákazník je schopný tak často využiť naplno výkon atakujúci 300 koní na bežných cestách a nie každý má zároveň v pláne každý týždeň absolvovať návštevu pretekárskeho okruhu....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-17 15:55:07 - Feat.: - Title: Stellantis si v Taliansku ponechá všetky talianske závody a zvýši výrobu 02 - Modified: 2024-12-17 14:09:19 - Feat.: - Title: Ríče, co fčul, poriadiť. Poznáte tieto hovorové slovíčka a frázy? Len expert správne určí, kde sa používajú a čo znamenajú 03 - Modified: 2024-12-17 14:23:47 - Feat.: - Title: KVÍZ: Úspech alebo poriadne fiasko? V tomto teste sa zapotí aj „automobilový guru“ 04 - Modified: 2024-12-17 10:05:00 - Feat.: - Title: Posledná nádej pre Európu: Automobily bez dodatočného príplatku za elektrický pohon 05 - Modified: 2024-12-16 13:19:15 - Feat.: - Title: Chceli ste ušetriť na diaľničnej známke? Zabudnite, NDS zavádza dvojsečnú novinku
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
17. december 2024 17:55