StoryEditor

Postačí aj základ? Vyskúšali sme vstupnú bránu do sveta značky Cupra

06.06.2021, 00:00
Do rúk nám pristál Formentor, ktorý svojou motorizáciou predstavuje takmer úplný odrazový mostík v ponuke značky. Od totálneho základu ho delí automat a niekoľko voliteľných prvkov.

Cupra sa ešte v roku 2018, po dlhých rokoch pod krídlami Seatu, osamostatnila a svoje predajné úspechy chce teraz dosahovať na vlastnú päsť. Samozrejme, pravdou je, že aj naďalej vedie spoluprácu so španielskym výrobcom "civilných" vozidiel, veď aj prvé modely portfólia vychádzali z bežných modelov Seatu.

Išlo o nabrúsenú Atecu a neskôr rodinu doplnil aj kompaktný Leon, ktorý je s označením Cupra tradične spojený azda najviac. Ponuku v Európe ďalej obohatil aj prvý vlastný automobil Formentor a len prednedávnom sa svetu predstavil tiež plne elektrický ostrý kúsok Born. Viac si o ňom môžete prečítať v našom samostatnom článku.

​Ako by sa vám však pozdávala myšlienka spojenia atraktívneho zovňajšku crossovera Formentor so skromnejšou základnou motorizáciou? Vlastne ide aj o najlacnejší model ponuky. Práve Formentor je totiž ako prvý a zatiaľ jediný dostupný fanúšikom nielen vo svojich vyhrotených verziách, ale aj v podstatne civilnejšej podobe. Teda, ak hovoríme o použitej technike.

Základ je príjemnejší, než sme čakali

Zabudnite teraz na špičkový päťvalec variantu VZ5, dokonca aj na dvojliter prevedenia Veloz. Pod kapotou nami testovaného základu pracoval príjemný 1,5-litrový benzínový motor TSI, ktorý bol naladený na 110 kW (150 koní), krútiaci moment dosahoval hodnotu 250 Nm a prenos stáda koní na prednú nápravu zaisťovala sedemstupňová automatická prevodovka DSG s technológiou Shift By Wire.

Vieme, že 150 koní nie je na papieri extrémne ohurujúcich, no z nášho pohľadu vozidlu v zásade nič nechýbalo. A to ani po stránke dynamiky. Predsa len, nie každý zákazník je schopný tak často využiť naplno výkon atakujúci 300 koní na bežných cestách a nie každý má zároveň v pláne každý týždeň absolvovať návštevu pretekárskeho okruhu....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 02 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 03 - Modified: 2024-04-26 11:30:00 - Feat.: - Title: RECENZIA: Konečne poriadny historický seriál. Šógun je plný intríg, krvavých katán a kurtizán 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 21:24