Nie všetky autá máme na testovanie počas celého týždňa. Niektoré luxusné lahôdky k nám zavítajú iba na otočku, aby nás namaškrtili - a už ich niet. V tom prípade je však ich spoznávanie kvôli časovému obmedzeniu o niečo stresujúcejšie.
A tak to bolo aj v prípade plne elektrického Audi e-tron GT so sexi krivkami a príťažlivými špecifikáciami. Úprimne, ani vo sne nás nenapadlo, že sa z tohto náročného dňa začínajúceho o piatej ráno a končiacom o jednej v noci, po fotografovaní, spoznávaní a po 450 kilometrovej ceste, zastavíme večer v garáži absolútne zrelaxovaní.
Po rannom strese nebolo ani stopy a my tak máme vo výsledku pre vás text plný pohody a oddychu. A o tom, že táto Audinka nie je žiadne béčko, hovorí aj fakt, že na nej jazdil samotný superhrdina Iron Man. Ak bola vhodná preňho, zrejme by sa s ňou mohol uspokojiť aj bežný smrteľník.
Pôsobivý dizajn i výkon
Audi má už svoju dvojicu e-tronov, no tie prišli vo forme veľkých SUV. Nový sedan má však nižšie telo a označenie GT, teda Gran Turismo. Stretávame sa tu s plochou, širokou karosériou a dlhším rázvorom kolies.
To podľa Audi prezentuje, že sa tu snúbil temperament a každodenná všestrannosť. Silu a výkon zase prezentuje celkový dizajn. A ten je naozaj pôsobivý. Aerodynamicky optimalizované tvary sa postarajú, aby sa obtekajúci vzduch dostal či odvádzal presne tam, kam treba. Či už je reč o prednom prívode chladiaceho vzduchu, zadnom difúzore alebo zvažujúcej sa streche.
Skúsené oko však okamžite vidí v tomto modeli svoju koncernovú predlohu Porsche Taycan - a nemýli sa. Pracovne starší Taycan totiž zdieľa s e-tronom GT rovnakú platformu a celkovo toho majú veľa spoločného.
Zlatým klincom sú masívne, až 21-palcové kolesá, ktoré na tomto nízkom aute vyzerali mimoriadne dobre. Zadné svetlá sú efektne prepojené súvislou lištou, predné LED svetlomety okrem vynikajúco osvetlenej vozovky počas noci tvoria aj krásnu animáciu pri aktivácií.
Výrobca dáva e-tron GT v dvoch výkonnostných verziách a my sme ho mali k dispozícii v tej “slabšej” s výkonom 350 kW. Je to o 90 kW menej, ako má vylepšený model RS, no na nedostatok výkonu sa určite nedá sťažovať.
Zostáva vám 85% na dočítanie.