Renault Arkana, horúca sexi novinka z dielne francúzskej automobilky, vzbudila veľkú dávku pozornosti už po odhalení ruskej verzie a následne aj pri svetovom predstavení tej európskej. Vyznačuje sa modernejším základom i technológiami, nehovoriac o samotnom pohone.
Štýlovým strihom karosérie na nôtu populárnych SUV-kupé tak potešila nejedného fanúšika týchto elegantno-športových vozidiel na vyššom podvozku. Štart predaja započala verzia s 1,33-litrovým benzínovým turbomotorom 140 TCe pod kapotou, ktorá snáď čoskoro zavíta do našej redakcie na týždňový test, pričom ju aktuálne dopĺňa aj full-hybridný variant E-TECH Hybrid 145.
Práve ten sme si mohli na niekoľko hodín vyskúšať v okolí Bratislavy, nasať prvé dojmy a preveriť, či má byť Renault na svoju hybridnú techniku naozaj právom taký hrdý. Už teraz môžeme potvrdiť, že očakávania model naplnil do bodky. A čo viac, možno ich ešte o slušný kúsok navýšil.
Slušný výkon
Plne hybridná technika sa teda po modeloch Clio, Captur a Mégane dostáva aj do novej Arkany. Priamo vychádza z pohonu modelu Clio E-TECH Hybrid, opiera sa o revolučné riešenia, ktoré sú predmetom viac než 150 patentov a využíva dokonca i niektoré odborné skúsenosti značky Renault použité vo Formuly 1. Ide najmä o oblasť rekuperácie a regenerácie energie motora.
Takzvane sériovo-paralelná hybridná sústava pozostáva zo štvorvalcovej spaľovacej benzínovej „jednašestky“ s výkonom 64 kW ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.