Audi nechce sledovať dokument na tému elektromobilita niekde z druhého či tretieho radu, ale rovno z prvého. Rozhodlo sa preto staviť všetko na jednu kartu a oznámilo, že od roku 2026 bude novo uvádzať na globálny trh už len elektricky poháňané modely a do roku 2033 zastaví výrobu posledného modelu so spaľovacím motorom.
Aktuálne ponúka už niekoľko elektromobilov, všetky sa volajú e-tron a pod 68-tisíc eur sa v podstate nedostanete. Teraz však Audi prichádza s novým modelom, ktorý má slovo e-tron už len v priezvisku, jeho hlavné označenie je Q4 a štartovať bude na cene 45 430 eur. To je len o zhruba 10-tisíc eur viac než základná cena vozidla Škoda Enyaq.
Enyaq nespomíname náhodou, Q4 je totiž jeho koncernovým dvojčaťom, píše iDNES.cz. Žiadne Audi nikdy nemalo technicky tak blízko k vozidlu z Mladej Boleslavi. Slovo dvojča však vlastne nie je správne zvolené. Audi Q4 e-tron pochádza z oveľa početnejšie rodiny. Je súrodencom nielen Škody Enyaq, ale aj Volkswagenu ID.4 a chystaným španielskym modelom Cupra Born a Seat el-Born.
To je znak novej doby, na ktorú si musíme zvyknúť. S rovnakým podvozkom a pohonom sa v rámci jedného koncernu ponúkalo aj mnoho spaľovacích áut, ale pestrosť v palete motorov, výkonov a výbav bola oveľa väčšia, než tomu bude u elektromobilov.
Audi si uvedenie tohto modelu načasovalo ideálne. Práve teraz sa o elektromobilite veľa hovorí, v cenovej hladine nad 40- či 50-tisíc eur už zákazník na nejaké drobné toľko nehľadí, a naopak chce mať to najmodernejšie, čo súčasný svet automobilov ponúka.
Tým nehovoríme, že elektrické Audi je pre každého, len tvrdíme, že v podobe SUV s veľkým kufrom a s dojazdom niekoľko sto kilometrov už majiteľ nemusí až tak veľmi pristupovať na nejaký kompromis v praktickom používaní ako u malého elektromobilu s dojaz...
Zostáva vám 85% na dočítanie.