Nové Audi RS3 je doslova ako zúrivý Hulk. A nie, nemyslíme teraz len na špecifickú výraznú farbu lakovania. Ak sa totiž nemecká novinka nahnevá, dokáže na cestách predvádzať ohromné divadlo. No a počas bežných dní môže byť veľmi príjemným spoločníkom.
V skratke však ide o jedno z vôbec najdivokejších malých športových áut na súčasnom trhu. Nie len jeho výbušnosť, dynamika takmer v každom tempe, ale aj schopnosti a možnosti podvozka, bŕzd a k tomu až prekvapivo malá spotreba, keď sa na ňu netlačí, z novej RS„trojky“ robia malý zázrak.
Ak k tomu následne pridáme až prekvapivo dobre zvládnutú schopnosť nie len jazdiť na čas na uzavretých tratiach, ale taktiež i driftovať, strácame až slová. Toto už nie je hothatch, toto je superhothatch. Mrzí nás len európskymi limitmi potlačený pôvodný prirodzený a prehanný vnútorný umelý zvuk motora, rovnako ako veľmi odvážne nastavená cena výrobcu.
Ale to čo sériové Audi RS3 dokáže ukazovať na cestách je ozaj fascinujúce, bez ohľadu na to, aké vlastne skúsenosti s malými športovými autami vo svojej vodičskej „kariére“ máte. Pod kapotou sa nachádza benzínový radový päťvalec s objemom 2,5-litra, ktorý je vyladený na viac než slušných 294 kW (400 koní) a krútiaci moment dosahuje maximum rovných 500 Nm.
Nechýba stály pohon všetkých kolies quattro s elektronicky riadenou lamelovou spojkou či sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka S Tronic.
Na stovku sa s novinkou dostanete za 3,8 sekundy, maximálna rýchlosť je obligátne obmedzená na 250 kilometrov za hodinu, avšak napríklad praktickú stránku karosárskej verzie limo podporuje 321 litrový batožinový priestor.
Objem palivovej nádrže je následne 55 litrov, čo pri často využívaní potenciálu auta nie je práve veľa. A cena? Tá začína na sume 64 893 eur, testovaný kus sa však vyšplhal na 83 047 eur.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.