StoryEditor

Hulk v tele kompaktného Audi. Aj v ECO režime je rýchlejšie než väčšina konkurentov

19.07.2022, 14:36
Autor:
TopSpeedTopSpeed
  • Už na pohľad imidžovka, no zároveň poriadne nabúšený model. Novinka z dielne Audi určite pritiahne pozornosť.
  • Jazdou milo prekvapuje a ak netlačíte na pílu, poteší aj umiernenou spotrebou paliva.
  • Pozrite si kompletnú videorecenziu nového Audi RS3 vo verzii Limo.

Nové Audi RS3 je doslova ako zúrivý Hulk. A nie, nemyslíme teraz len na špecifickú výraznú farbu lakovania. Ak sa totiž nemecká novinka nahnevá, dokáže na cestách predvádzať ohromné divadlo. No a počas bežných dní môže byť veľmi príjemným spoločníkom.

V skratke však ide o jedno z vôbec najdivokejších malých športových áut na súčasnom trhu. Nie len jeho výbušnosť, dynamika takmer v každom tempe, ale aj schopnosti a možnosti podvozka, bŕzd a k tomu až prekvapivo malá spotreba, keď sa na ňu netlačí, z novej RS„trojky“ robia malý zázrak.

image
FOTO: Youtube.com/TopSpeed.sk

Ak k tomu následne pridáme až prekvapivo dobre zvládnutú schopnosť nie len jazdiť na čas na uzavretých tratiach, ale taktiež i driftovať, strácame až slová. Toto už nie je hothatch, toto je superhothatch. Mrzí nás len európskymi limitmi potlačený pôvodný prirodzený a prehanný vnútorný umelý zvuk motora, rovnako ako veľmi odvážne nastavená cena výrobcu.

Ale to čo sériové Audi RS3 dokáže ukazovať na cestách je ozaj fascinujúce, bez ohľadu na to, aké vlastne skúsenosti s malými športovými autami vo svojej vodičskej „kariére“ máte. Pod kapotou sa nachádza benzínový radový päťvalec s objemom 2,5-litra, ktorý je vyladený na viac než slušných 294 kW (400 koní) a krútiaci moment dosahuje maximum rovných 500 Nm.

Nechýba stály pohon všetkých kolies quattro s elektronicky riadenou lamelovou spojkou či sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka S Tronic.

image
FOTO: Youtube.com/TopSpeed.sk

Na stovku sa s novinkou dostanete za 3,8 sekundy, maximálna rýchlosť je obligátne obmedzená na 250 kilometrov za hodinu, avšak napríklad praktickú stránku karosárskej verzie limo podporuje 321 litrový batožinový priestor.

Objem palivovej nádrže je následne 55 litrov, čo pri často využívaní potenciálu auta nie je práve veľa. A cena? Tá začína na sume 64 893 eur, testovaný kus sa však vyšplhal na 83 047 eur.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2022-07-18 10:45:23 - Feat.: 1 - Title: Americké monštrum na šiestich kolesách, s ktorým ste pripravení aj na apokalypsu 02 - Modified: 2022-07-19 09:24:44 - Feat.: 1 - Title: Máte ich doma aj vy? Tieto pneumatiky môžu byť nebezpečné, majiteľov čaká výmena 03 - Modified: 2022-07-18 12:51:29 - Feat.: 1 - Title: Hyundai sa poriadne odviazal. Dvojica jeho konceptov vyráža dych svojimi parametrami 04 - Modified: 2022-07-16 09:49:09 - Feat.: 1 - Title: Pokuty v zahraničí nie sú lacný špás. Stačí jedna chyba a máte po vytúženej dovolenke
01 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Prináša špičkový foťák a pocit luxusu. Vyskúšali sme výkonnú vlajku z Číny 02 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 03 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 04 - Modified: 2024-11-04 10:09:27 - Feat.: - Title: Nový konkurent Kie i českej Škody. Hyundai poodhalil svoje najväčšie elektrické SUV 05 - Modified: 2024-11-03 12:00:00 - Feat.: - Title: Najlacnejší elektromobil po radikálnych vylepšeniach: Má všetko, čo vlastne treba
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. november 2024 07:47