Je to veľká revolúcia, k ôsmim a 12-valcovým modelom sa pridáva šesťvalcová novinka. Je to vôbec prvý sériový cestný model Ferrari v histórii so šesťvalcom. Na rovinu, terra dei motori, to bájne údolie od Parmy po Rimini s centrami v Bologni a Modene, je síce právom preslávené balzamikovým octom, mortadellou a ďalšími pochutinami, za krásami prírody sa tam však nejazdí. A za vodičskými zážitkami tiež nie.
Pokiaľ teda nie ste vyznávačom hustej premávky, kruhových objazdov a jazdy mestami. Ale stačí vyhodiť smerovku a zamieriť do kopcov. Sassuolo, Marano sul Panaro a ďalšie kamenné mestečká, zabudnuté v kopcoch nad údolím motorov, sú javiskom, kde to ferrari vedia ako žiadne iné športiaky. Na rev ferrari, lamborghini aj ducati sú tu zvyknutí. Dedovia pri káve a grappe v bistre na námestí však stále uznalo pokývajú hlavou, keď okolo nich preburácate.
Off-road
Červenému automobilovému božstvu z Maranella to dáva ešte jednu – pre neznalých nečakanú – vlastnosť. Tie cesty, zákruty, vlásenky aj vracačky majú často úplne príšerný povrch. Taký nájdete v civilizovanej Európe snáď už len v Stredočeskom kraji a najzaostalejších končinách Rumunska a Albánska.
Zvrásnené cesty s prasklinami a schodmi niekoľko centimetrov vysokými sú náporom na nervy vodiča aj techniku. A tu trénujú ferrari. Takže potom naozaj fungujú skvele aj inde ako na dokonalom vlastnom okruhu, bájnom Fiorane. A práve tu, na tých úzkych, ale nečakane rýchlych pentliach asfalte našmodrchaných nad Maranellom, novodobé Dino redakcia iDNES.cz prehnala.
Zostáva vám 84% na dočítanie.