StoryEditor

Najpraktickejšia Dacia s benzínom či LPG. Poradí si rumunská dvojica v tvrdom teste?

28.10.2022, 11:10
  • Dacia Jogger patrí na trhu k najpraktickejším vozidlám vo svojej cenovej kategórii a zároveň k jedným z posledných zástupcov „MPV segmentu“.
  • Nebude voľbou iba ľudí s obmedzeným rozpočtom, ale aj tých, ktorí dávajú prednosť rozumu či úžitkovejším vlastnostiam.
  • V porovnávacom teste dostal benzínový i LPG variant novinky slušnú porciu nákladu. Ako si s ňou poradia?

Dacia Jogger spôsobila po príchode aj na slovenskom trhu malé šialenstvo. Keď sme model v HN testovali, vzbudzovala pozornosť a záujem nielen na sociálnych sieťach, ale taktiež v reálnom svete. Niet sa čomu čudovať, cenovo dostupný a priestorovo celkom bohatý model si aj v dnešnej SUV dobe dokáže nájsť priaznivcov.

Nie každý totiž túži len po štýlovkách na zvýšenom podvozku (crossoveroch), ktoré častokrát neponúkajú takmer žiadnu pridanú hodnotu z pohľadu praktickosti voči bežným kombíkom alebo dokonca klasických hatchbackom. Stále sa nájde nemalá skupina ľudí, ktorí dávajú prednosť rozumu a zároveň majú priškrtený rozpočet. A tu môže byť voľbou práve napríklad Jogger.

image

Rodinná Dacia sa stane prvým hybridom značky. Môže však prísť o kľúčovú vlastnosť

Novinka sa však nie len redakcii TopSpeed.sk od prvého kontaktu zdá byť podmotorovaná. Inými slovami, navodzuje pocit, že len dva ponúkané agregáty, ktoré sú výkonovo v skutku málo rozličné, nie sú pre možnosti tohto malého veľkého auta dostatočné.

Dostupný „MPV“ model rumunskej automobilky sa predsa ponúka aj v sedemmiestnom vyhotovení a jedinou zrejmou zmenou voči päťmiestnej verzii sú v tom prípade tuhšie pružiny na zadnej náprave. No dá sa aj parádne zaťažiť. Verzia s benzínovým agregátom TCe110 znesie až 582 kilogramovú záťaž, zatiaľ čo verzia LPG100  môže voziť na palube „len“ 560 kilogramov.

image

Zaujme, hoci sa špeciálne nesnaží. Rumunská novinka je stále mimoriadne dostupným autom

Možno sa to na prvý pohľad nemusí zdať, no to sú na dnešnú dobu pre klasické osobné autá výnimočné hodnoty. Vo videorecenzii vyššie si môžete pozrieť, ako si obe motorické verzie poradia s maximálnym dovoleným zaťažením v obci, na diaľnici a aj na horskom stúpaní. Akú pri tom zároveň budú mať spotrebu, ktorá pri stále vysokých cenách palív zaujíma čoraz väčšie množstvo zákazníkov?

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2022-10-13 14:59:10 - Feat.: 1 - Title: Rodinná Dacia sa stane prvým hybridom značky. Môže však prísť o kľúčovú vlastnosť 02 - Modified: 2022-05-15 04:12:19 - Feat.: 1 - Title: Vyskúšali sme "unikát", ktorý na trhu končí. V čom poráža obľúbené SUV? 03 - Modified: 2022-07-09 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Zaujme, hoci sa špeciálne nesnaží. Rumunská novinka je stále mimoriadne dostupným autom 04 - Modified: 2022-10-21 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Koniec ľudových áut? Dacia sa asistenčným systémom nevyhne, núti ju k tomu Brusel 05 - Modified: 2022-05-27 08:26:43 - Feat.: 1 - Title: Výber rodinného auta v dobe drahého paliva? Rumunský zázrak je najrozumnejšia voľba
01 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Český bestseller stláča nedostatky na minimum. Zaujme rodiny i firemných klientov 02 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 03 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta 04 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 05 - Modified: 2024-12-20 08:56:31 - Feat.: - Title: Aký vývoj čaká ceny palív v najbližšom období? Odborník vysvetľuje hlavné faktory
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. december 2024 07:29