Kedysi bez nijako ohromujúceho dojazdu a určené výhradne do mestskej premávky. Dnes? Zastúpenie v takmer všetkých známych značkách, na výber modely naprieč všetkými segmentmi a rovnako tak rôznymi cenovými kategóriami.
Ako ste si už zrejme domysleli, ide o elektromobily a hoci ešte stále patria k drahšej voľbe oproti konvenčným „spaľovákom“, už rozhodne neznamenajú pre majiteľa zásadné kompromisy v oblasti prevádzky. Najmä ak máte k dispozícii pravidelné nabíjanie doma či v práci. S ich postupným rozširovaním sa však na trh dostávajú aj kúsky, ktoré pôsobia oproti bežným modelom priam ako z iného sveta.
Ak totiž nemáte hlboko do vrecka, môžete si dopriať špičkový futuristicky tvarovaný elektromobil Mercedes-EQ EQS, zástupcu z radu e-tron značky Audi alebo absolútny vrchol z dielne mníchovského výrobcu – horúcu novinku BMW i7, ktorú sme medzi prvými na slovenských cestách na pár hodín prevetrali. A výsledok? Ten si rozoberieme v plusoch, dokonca i v mínusoch, nižšie.
(+) Extrémny výkon
Aby sme na úvod spresnili fakty, BMW i7 je v zásade totožné vozidlo ako nová generácia BMW radu 7. Na prvý pohľad sú modely takmer na nerozoznanie, ide však o pohon.
Zatiaľ čo klasickú „sedmičku“ dostanete s benzínom, naftou a aj plug-in hybridným systémom, verziu i7 poháňa čisto elektrická jednotka. Tá má v nami testovanej verzii xDrive60 nielen pohon všetkých kolies, ale najmä výkon na úrovni až 400 kW a maximálny krútiaci moment 745 Nm.
Zostáva vám 81% na dočítanie.