StoryEditor

Nie je hybrid, ako hybrid. Nissan vo svojom SUV používa riešenie ako zatiaľ nikto iný

04.01.2023, 13:42
Autor:
TopSpeedTopSpeed
  • Nissan, podobne ako Mitsubishi či Honda, pristúpil k zaujímavej kombinácii jazdy na elektrinu a generovaniu elektriny zo spaľovacieho motora.
  • Konvenčný motor však v značke Nissan pracuje na inej báze a nie je primárnym generátorom, ale výhradným.
  • Ako sa darilo novinke Qashqai s dodatkom e-power v redakčnom teste?

Elektrocentrála na kolesách je náš termín pre hybridy, ktoré klasický spaľovací motor používajú primárne na výrobu elektriny a pre následné zásobovanie elektrinou elektromotor. A zatiaľ čo v minulosti sa spomínané riešenie v podstate vôbec nevyužívalo, dnes sú už v ponuke hneď viaceré takéto modely, prekvapivo však len od japonských značiek.

Najprv s konceptom využívania spaľovacieho motora na generovanie elektrickej energie pre osadený elektromotor hybridného vozidla prišlo Mitsubishi, neskôr diamantovú značku nasledovala Honda a nedávno sa k dvojici Japoncov pridal i Nissan. Test novej generácie modelu Nissan Qashqai nám prináša skúsenosť na úplne nový koncept hybridného pohonu osobného auta.

Z prvej vety a slovného spojenia – spaľovací motor primárne na výrobu elektriny – vyhodili v rámci automobilky Nissan slovo primárne. Nový Nissan Qashqai s dodatkom e-power je totiž v realite full hybrid, ktorý na pohon vozidla spaľovací motor priamo nepoužíva v absolútne žiadnom jazdnom režime, v žiadnej situácii. Ani pri športovejšej jazde.

Nefunguje teda „primárne“ na zásobovanie elektromotora elektrinou, ale výhradne na jeho zásobovanie. Od napríklad nedávno testovanej Hondy HR-V sa preto celkom výrazne líši, najmä teda v oblasti funkcie spaľovacieho agregátu. Tam totiž, ako sme už v úvode spomínali, figuruje „spaľovák“ ako akýsi generátor energie.

Prečo zvolili v značke Nissan tento koncept? Je toto riešenie elektrocentrály na kolesách skutočne efektívnejšie, lepšie alebo i lacnejšie? Vo videorecenzii vyššie preto hľadáme odpovede nie len na tieto kľúčové otázky, ale aj na ďalšie. 

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2023-01-04 10:27:37 - Feat.: 1 - Title: Waze testuje novú užitočnú funkciu. Na ceste môže pomôcť vodičom i zachrániť životy 02 - Modified: 2023-01-03 08:32:27 - Feat.: 1 - Title: Zomrela legenda menom Ken Block. Osudným sa mu stal snežný skúter 03 - Modified: 2023-01-02 10:53:50 - Feat.: 1 - Title: Mestskí policajti vám budú môcť zobrať vodičák. Chystá sa výrazné posilnenie kompetencií 04 - Modified: 2022-12-29 09:26:49 - Feat.: 1 - Title: Od budúceho roka čakajú motoristov výrazné zmeny. Nebude to však iba k lepšiemu 05 - Modified: 2022-12-30 10:40:00 - Feat.: 1 - Title: Rok 2023 prinesie záplavu automobilových noviniek. Tieto patria k najočakávanejším 06 - Modified: 2022-12-28 11:05:18 - Feat.: 1 - Title: Nabíjanie násobne drahšie ako benzín? V Nórsku sa podpora elektromobilov obmedzuje
01 - Modified: 2024-11-17 05:00:00 - Feat.: - Title: Nič zásadné mu nechýba, ale ponúkne dosť za svoju cenu? Vyskúšali sme nový fanúšikovský Samsung 02 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 03 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite 04 - Modified: 2024-11-15 11:51:25 - Feat.: - Title: HVO nafta môže zachrániť naftové motory. Dostupná je aj na Slovensku, pomôže na STK 05 - Modified: 2024-11-15 00:05:59 - Feat.: - Title: Fotoaparáty z drahšieho modelu zabalili do menšieho tela. Vyskúšali sme krásnu Motorolu s prívlastkom Neo
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. november 2024 00:50