StoryEditor

Čínske SUV s vychytávkou, ktorá v Európe prakticky nemá obdobu. Konkurentov potrápi

12.07.2023, 11:18
  • Čínske automobilky si ukrajujú z koláča pozornosti Európanov čoraz väčšiu časť a podporiť to môže i nový Dongfeng Forhting T5 EVO.
  • Ten v teste redakcie TopSpeed.sk ukázal, čoho sú tamojší technici schopní a dokonca predviedol vychytávku, ktorá by u „našich“ modelov zrejme neprešla.
  • Rozhodne nejde o dokonalý výtvor, kombináciou predností a ceny od 30 990 eur však dokáže automobily tradičných výrobcov určite potrápiť.

Ľudia majú stále pachuť, keď sa povie, že je nejaký produkt z Číny. No tento prístup sa postupne vytráca a to vcelku rýchlo. Kedysi sa totiž opovrhovalo v podstate čímkoľvek z Číny, hoci drvivá časť najrôznejších vecí putovala do sveta práve z čínskych tovární. Nevadili nám teda výrobky svetového mena vyrobené v Číne, no vadilo, ak sa o pozornosť snažila pôvodná čínska značka.

Dobrou správou však je, že ani to už dlho neplatí. Dnes mobil, tablet alebo rôzna iná elektronika z východnej Ázie patrí k svetovej špičke. Ale čínske auto? S tým máme v Európe alebo konkrétne aj na slovenskom trhu ešte stále celkom problém.

Dokedy to bude trvať? Pravdepodobne už nie príliš dlho, keďže na európske trhy sa postupne dostávajú mnohé čínske automobilky a ich modely, ktoré dokážu cenou i vlastnosťami výrazne konkurovať európskej ponuke. A zároveň ak bude robiť Čína aspoň také vozidlá ako je Dongfeng Forhting T5 EVO. Pod kapotou má 1,5-litrový benzínový štvorvalec s maximálnym výkonom 130 kW, ktorému asistuje sedemstupňový automat DCT.

image

Európa smeruje do problémov. Hrozí, že prehrá preteky o batérie do elektromobilov

Model prezrádza svoje hlavné prednosti vo videorecenzii redakcie TopSpeed.sk. Niežeby bola novinka T5 tak dobrá či priam dokonalá, vo svojich útrobách však ukrýva vychytávku, na ktorú u tradičných európskych výrobcov môžete zabudnúť – zrkadlenie telefónu na displej infotainmentu je v podstate bez obmedzení a tak si môžete pokojne počas jazdy užívať aj sledovanie internetovej televízie, streamovacích služieb či videí z populárnych sociálnych sietí. 

Každopádne, v mnohých oblastiach nový Dongfeng naznačuje, že to v Číne aj s autami ide skutočne dobrou cestou.nA to bude čoskoro znamenať iba dve veci – Európania si po japonských a kórejských autách postupne zvyknú aj na čínske značky, ak sa budú ochotné neustále zlepšovať v kompatiblitite s nárokmi a požiadavkami Európanou. No a druhá vec potom bude, že to perspektívne bude pre tradičných výrobcov áut znamenať celkom vážny problém.

image

Dongfeng Forhting T5 EVO

FOTO: Youtube.com/TopSpeed.sk

Vlastne, on už vzniká teraz, keďže v oblasti elektromobility ťahá práve Európa voči Číne za tak trochu kratší koniec. „Pod palcom“ majú dôležité zásoby surovín na výrobu batérií do plne elektrických vozidiel, ktorých začne na trh prúdiť s blížiacim sa rokom 2030 alebo 2035 oveľa väčšie množstvo. Ak Európu Čína odstrihne, bude výroba e-áut i batérií vážnym problémom.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

image

Šéf Renaultu varuje pred „čínskou búrkou“. Európski výrobcovia sú príliš závislí od tamojších surovín

01 - Modified: 2023-07-10 08:59:41 - Feat.: 1 - Title: Výkon dostupného elektromobilu viac ako zdvojnásobili. Cenou zamieša karty na trhu 02 - Modified: 2023-07-11 12:22:36 - Feat.: 1 - Title: Šéf Renaultu varuje pred „čínskou búrkou“. Európski výrobcovia sú príliš závislí od tamojších surovín 03 - Modified: 2023-06-23 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Európa smeruje do problémov. Hrozí, že prehrá preteky o batérie do elektromobilov 04 - Modified: 2023-06-13 12:37:07 - Feat.: 1 - Title: „Neviditeľný“ problém: Automobilky márne bojujú s pomalým a drahým vývojom softvéru 05 - Modified: 2023-06-01 12:46:16 - Feat.: 1 - Title: Číňania vyrábajú autá pre Putina. V Nemecku aj napriek tomu dostávajú dotácie 06 - Modified: 2023-05-24 09:20:43 - Feat.: 1 - Title: Ekológia sa predraží. Náklady na normu Euro 7 majú byť násobne vyššie než tvrdí EK​
01 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 02 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 03 - Modified: 2024-11-17 05:00:00 - Feat.: - Title: Nič zásadné mu nechýba, ale ponúkne dosť za svoju cenu? Vyskúšali sme nový fanúšikovský Samsung 04 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 05 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. november 2024 12:39