Lexus LBX predstavuje najmenšieho zástupcu segmentu SUV v portfóliu japonského výrobcu, ide zároveň o prvý model vyvíjaný špeciálne s ohľadom na európsky trh a taktiež prvý model stojaci na platforme GA-B pre malé autá. Podľa slov automobilky však má novinka ponúkať schopnosti i luxus porovnateľný s vyššie postavenými súrodencami v portfóliu.
Nie je to prvýkrát, keď prémiová značka postavila nový typ vozidla na báze ľudového auta. Robia tak všetky rozumne hospodáriace automobilky sveta a Lexus, zdá sa, nie je výnimkou. Výrobcovia zdieľajú konštrukciu, hnacie agregáty a mnohé riešenia naprieč divíziami.
Lexus LBX teda vychádza z modelu Toyota Yaris Cross, no je to na platforme GA-B zásadne iné auto. Má kompletne „prekopaný“ dizajn zvonku aj vnútri, väčší rázvor, rozchod kolies, torznú tuhosť a odlišnosti nájdeme nepochybne ja v použitých materiáloch. Najmenší Lexus vznikol s prísnymi kritériami a nárokmi ako veľké typy luxusnej značky a preto nie je lacný – práve naopak, je až bláznivo drahý.
Základ 4,2 metrového autíčka stojí na našom trhu až 33-tisíc eur a na opačnom konci ponuky je potom top model s cenovkou až ohromných 48-tisíc eur. Treba dodať, že materiály, spracovanie a cit pre detail sú aj v prípade modelu LBX ako v aute za 60- či 70-tisíc eur. Či to bude verejnosť zaujimať je však otázne.
Pod kapotou môže byť jedine hybridná motorizácia – skladá sa z 1,5-litrového benzínového trojvalca a prítomný je tiež bipolárny nikel-metal-hydridový (NiMH) akumulátor s nízkym odporom a vysokým výkonom, ktorý zabezpečí krátku jazdu aj na čistú elektrinu a v absolútnom tichu.
Dva generátory elektromotora sú umiestnené na samostatných hriadeľoch a systém ponúkne celkový výkon 136 koní a 185 Nm. Pre náročnejších je možné model vybaviť aj elektronickým pohonom všetkých kolies Lexus E-Four s prídavným elektromotorom na zadnej náprave, asistujúcim pri rozjazde, v zákrutách a na náročnejšom povrchu. Prevodovkou je výhradne planétová e-CVT.
Toto je pravdepodobne najluxusnejšie malé auto na svete, veď v princípe konkurenciu ani nemá. Otázka znie, či ju vôbec potrebuje, respektívne, či v triede malých áut má takto orientované auto zmysel? Odpoveď sa snažila redakcia TopSpeed.sk nájsť už počas prvých kilometrov na úvodných spoznávacích jazdách v zahraničí. Aké sú prvé dojmy z japonského malého luxusného modelu si môžete pozrieť vyššie.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.