StoryEditor

Šialená SUV beštia, ktorá je nočnou morou eko-nadšencov. Pumpári vás budú milovať

03.03.2024, 00:00
  • Športovo-úžitkové vozidlá sú dnes mimoriadne populárne, dielo Jaguaru je však niekde úplne inde.
  • Otestovali sme Jaguar F-Pace SVR, ktorý ohromil pohonom, zvukom, jazdou i každodennou použiteľnosťou.
  • Asi to nebude pri výbere najdôležitejší faktor, no spotreba tohto monštra sa dokáže vyšplhať pekne vysoko.

Elektromobily, hybridy, plug-in hybridy, čoraz skromnejšie benzínové agregáty (zväčša už aspoň s mild-hybridnou technikou) a občas ešte nejaký ten diesel, ktorý však o svoje miesto v ponuke výrobcov musí naozaj poriadne bojovať. Dnešná doba plná limitov, nariadení a výrazného tlaku na znižovanie emisií jednoducho veľkoobjemovým motorom nepraje a prichádza ich výrazné škrtanie.

V zástupe áut, ktoré sme v poslednom čase testovali a ktoré sú v podstate aj odrazom dnešného automobilového smerovania, je teda tento model doslova ako päsť na oko a zároveň nočná mora všetkých eko-priaznivcov a nadšencov. Ide o Jaguar F-Pace vo svojej top motorizácii s dodatkom SVR, no už aj nad ním sa vznášajú tmavé mračná, ktoré ho už onedlho pošlú do obávaného automobilového dôchodku. 

Skôr než sa tak stane, sme po boku tohto britského klenotu strávili sedem extrémne hlučných a tiež drahých dní. Podobné výtvory sa už onedlho stanú uzatvorenou kapitolou, na ktorú budú priaznivci výkonných benzínových motorov bez akéhokoľvek zásahu elektrifikácie či iných vymožeností len nostalgicky spomínať. Že ide o dokonalé dielo? Sčasti, aj tu sú isté negatíva.

Luxus, kvalita, robustnosť

Jaguar F-Pace patrí k pomerne urasteným zástupcom športovo-úžitkových vozidiel a zároveň na našom trhu neláme rekordy predajov. Na cestách ich je určite menej než nemeckých konkurentov podobných veľkostí, čo je z nášho pohľadu škoda.

Dizajn exteriéru určite neurazí, najmä vo vyhotovení SVR je dynamické tvarovanie karosérie ešte obohatené agresívnymi nárazníkmi, výduchmi i výraznými otvormi pre prívod vzduchu, pričom čerešničkou na torte boli v našom prípade aj tmavé 22-palcové disky kolies s vykúkajúcimi červenými brzdičmi.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 77% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-01 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Prvý Hyundai svojho druhu je na Slovensku. Otvára úplne novú kapitolu značky 02 - Modified: 2024-02-28 12:45:00 - Feat.: 1 - Title: Dopravné značky, ktoré musia poznať všetci vodiči. Zvládnete kvíz bez jedinej chyby? 03 - Modified: 2024-02-27 14:52:47 - Feat.: 1 - Title: KVÍZ: Aké pokuty vás čakajú za najčastejšie chyby na cestách? Niektoré poriadne zabolia 04 - Modified: 2024-02-27 10:30:44 - Feat.: 1 - Title: Poznáme Európske auto roka 2024. Víťazom sa stal opäť elektromobil, porazil aj prémiu 05 - Modified: 2024-02-25 06:24:47 - Feat.: 1 - Title: Vyskúšali sme jedno z najobľúbenejších BMW. Vystačí si aj so základným dieselom
01 - Modified: 2024-04-12 19:06:48 - Feat.: - Title: Auto budú môcť používať len cez týždeň. Nemecký minister dopravy vystrašil vodičov slovami o zákazoch jazdy 02 - Modified: 2024-04-13 06:37:53 - Feat.: - Title: Voľba na istotu? Toto je 10 najspoľahlivejších rodinných áut, podľa samotných majiteľov 03 - Modified: 2024-04-11 12:10:00 - Feat.: - Title: Nové opatrenie na kúpu elektromobilu? Je výhodné len pre jednu skupinu motoristov 04 - Modified: 2024-04-13 05:24:35 - Feat.: - Title: Každý piaty Slovák jazdí v lete na zimných pneumatikách. Expert varuje pred rizikom 05 - Modified: 2024-04-11 09:05:00 - Feat.: - Title: Malý trnavský crossover bude ešte lacnejší. Okrem e-pohonu dostane aj klasické motory
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
13. apríl 2024 18:13