StoryEditor

Vyskúšali sme český kombík zo Slovenska: Očakávaná novinka ponúka brutálny priestor

24.03.2024, 00:00
  • Škoda Superb žiari najmä v predajoch firmám, avšak aj u bežných motoristov si získala popularitu.
  • Za dlhé roky pôsobenia sa schopnosťami výrazne posúvala a inak tomu nie je ani u štvrtej generácie.
  • V okolí Lisabonu sme s českým kombíkom Škoda Superb, vyrábaným už na Slovensku, absolvovali prvé jazdy.

Budúcnosť je podľa EÚ elektrická a hoci plány prejsť už o niekoľko rokov výhradne na batériové vozidlá ešte v mnohých oblastiach pokrivkávajú, automobilky už dnes musia naplno pracovať na vozidlách pre budúce roky. Vývoj si vyžaduje čas a ten do zákazu spaľovacích motorov sa im výrazne kráti.

Uvedomuje si to aj mladoboleslavská Škoda Auto, ktorá sa netají tým, že práve modely Kodiaq a Superb v nových generáciách sú poslednými kompletne pretvorenými zástupcami portfólia značky, ktorí sa pod kapotou ešte pýšia aj konvenčnými motormi.

A čo viac, na úvod ponúka prvá uvedená verzia Superbu – priestranný kombík – dokonca dva diesle a jediný benzínový agregát. Neskôr sa do ponuky dostanú i ďalšie verzie, a to okrem už dostupnej karosérie liftback aj výkonnejší benzín či úplne nový plug-in hybrid. Práve liftback je výsadou Škody, nakoľko „dvojča“ v podobe VW Passat je už iba výhradne ako kombík.

V okolí portugalského Lisabonu sme mali príležitosť na medzinárodnej dynamickej prezentácii zoznámiť sa s očakávanou českou novinkou, ktorá sa po novom vyrába v bratislavskom závode materského Volkswagenu, v základnej benzínovej a najvýkonnejšej naftovej motorizácii. A okrem toho s najluxusnejšou výbavou Laurin & Klement so strihom kombi. 

Priestoru na rozdávanie

Škoda Superb v novej generácii nadviazala na dizajn aktuálnej Octavie, čo vo výsledku prinieslo elegantné oblejšie krivky a možno o niečo menej agresívny vzhľad. Významne sa však zlepšila aerodynamika auta, koeficient odporu vzduchu klesol na veľmi solídnych cx=0,25 z pôvodnej hodnoty 0,30 (zlepšenie celkovo o 15 percent).

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-23 08:44:19 - Feat.: 1 - Title: Legendárna „embéčka“ má 60 rokov. Za raritné verzie dnes dostanete aj 40-tisíc eur 02 - Modified: 2024-03-15 11:01:33 - Feat.: 1 - Title: Najdostupnejší elektromobil Škody odhalený: Toto je crossover Epiq s lákavou cenovkou 03 - Modified: 2024-03-12 10:05:00 - Feat.: 1 - Title: Škoda v čižmách či chalupársky sen? Octavia Scout potichu končí, náhrada tu však je 04 - Modified: 2024-03-08 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Silný štart nového roka: Týchto 10 osobných áut v januári ovládlo predaje na Slovensku 05 - Modified: 2024-03-08 10:51:07 - Feat.: 1 - Title: Kórejská automobilka mení názov a štartuje elektrickú éru. Prvý model k nám príde na jar 06 - Modified: 2024-03-08 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Legendárna Tatra 77 oslavuje 90 rokov. Svet ohromila, vynikala najmä top aerodynamikou
01 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 02 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 03 - Modified: 2024-11-17 05:00:00 - Feat.: - Title: Nič zásadné mu nechýba, ale ponúkne dosť za svoju cenu? Vyskúšali sme nový fanúšikovský Samsung 04 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 05 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. november 2024 21:05