Budúcnosť je podľa EÚ elektrická a hoci plány prejsť už o niekoľko rokov výhradne na batériové vozidlá ešte v mnohých oblastiach pokrivkávajú, automobilky už dnes musia naplno pracovať na vozidlách pre budúce roky. Vývoj si vyžaduje čas a ten do zákazu spaľovacích motorov sa im výrazne kráti.
Uvedomuje si to aj mladoboleslavská Škoda Auto, ktorá sa netají tým, že práve modely Kodiaq a Superb v nových generáciách sú poslednými kompletne pretvorenými zástupcami portfólia značky, ktorí sa pod kapotou ešte pýšia aj konvenčnými motormi.
A čo viac, na úvod ponúka prvá uvedená verzia Superbu – priestranný kombík – dokonca dva diesle a jediný benzínový agregát. Neskôr sa do ponuky dostanú i ďalšie verzie, a to okrem už dostupnej karosérie liftback aj výkonnejší benzín či úplne nový plug-in hybrid. Práve liftback je výsadou Škody, nakoľko „dvojča“ v podobe VW Passat je už iba výhradne ako kombík.
V okolí portugalského Lisabonu sme mali príležitosť na medzinárodnej dynamickej prezentácii zoznámiť sa s očakávanou českou novinkou, ktorá sa po novom vyrába v bratislavskom závode materského Volkswagenu, v základnej benzínovej a najvýkonnejšej naftovej motorizácii. A okrem toho s najluxusnejšou výbavou Laurin & Klement so strihom kombi.
Priestoru na rozdávanie
Škoda Superb v novej generácii nadviazala na dizajn aktuálnej Octavie, čo vo výsledku prinieslo elegantné oblejšie krivky a možno o niečo menej agresívny vzhľad. Významne sa však zlepšila aerodynamika auta, koeficient odporu vzduchu klesol na veľmi solídnych cx=0,25 z pôvodnej hodnoty 0,30 (zlepšenie celkovo o 15 percent).
Zostáva vám 82% na dočítanie.