Keď mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v roku 2016 uviedla na trh svoje vôbec prvé SUV (špeciál Trekka nepočítame), trend športovo-úžitkových vozidiel v tom čase jasne naberal na svojej popularite. Vstup do týchto vôd tak značka stihla v tom najvyššom čase a netrvalo dlho, kým sa Kodiaq zaradil medzi vôbec najpredávanejších SUV zástupcov na Slovensku. Veď z prvej generácie sa u nás predalo viac ako 10 700 kusov. Celkovo si však majiteľov našlo až vyše 866-tisíc kúskov.
Druhá generácia obľúbeného Kodiaqu má pred sebou preto neľahkú úlohu – nadviazať na úspech svojho predchodcu a ideálne ho v predajoch ešte prekonať. Potenciál na to nepochybne má, o čom sme sa medzi prvými presvedčili počas dynamickej prezentácie v okolí španielskej Barcelony.
Pozrite si galériu s bielym naftovým Kodiaqom, rovnako ako s plug-in hybridným v novej farbe Zlatá Bronx metalíza:
Priať mu v predajoch môže čiastočne aj to, že podľa neoficiálnych informácií má ísť spolu s novou generáciou Superbu o posledné úplne nové spaľovacie modely značky, tie ďalšie už budú elektrické alebo pôjde len o facelift už existujúcich vozidiel. Nám sa do rúk počas prvých jázd dostala najvýkonnejšia naftová verzia, no pozreli sme sa aj na novinku v podobe plug-in hybridu.
Čo sa zmenilo?
Vizuálnych rozdielov v prípade karosérie vidieť hneď niekoľko, predĺžená kapota je zakončená kolmou maskou chladiča a prepracovaným nárazníkom, čo pridáva Kodiaqu na robustnosti.
Od predchodcu preberá novinka riešenie svetlometov, rozdelených do dvoch segmentov, avšak v útrobách pracuje už LED Matrix technológia novej generácie s ešte efektívnejším vyrezávaním protiidúcich áut. To tvrdí teória, prax však otestujeme až počas domácich testov v noci.
Zostáva vám 83% na dočítanie.