Hoci za veľkou mlákou majú práve prerastené plnotučné pick-upy najväčší podiel na predajoch áut, v Európe je situácia úplne iná. Aj keď treba priznať, že výsledky rozhodne nie sú zanedbateľné. Mnohí si ich pritom nekupujú primárne kvôli ich úžitkovým vlastnostiam a schopnosti spĺňať vysoké pracovné nároky, ale skôr ako štýlovku a „niečo iné“, čím sa na ceste odlíšia od populárnych SUV alebo iných modelov.
Európsky trh nedisponuje takými mastodontmi ako Amerika, avšak aj u nás ponúkané kúsky dokážu poskytovať úchvatné vlastnosti v teréne, nechýba bohatá výbava, praktický ložný priestor na korbe a zároveň sa nevyhýbajú ani objemnejším motorizáciám, ktoré tak nejak k vozidlám tohto typu neodmysliteľne patria.
Dôkazom je i nová generácia modelu Ford Ranger, ktorý patrí dlhodobo v Európe i na Slovensku k najobľúbenejším voľbám. Podrobili sme ho redakčnému testu v luxusnom prevedení Platinum, ktoré okrem praktickosti dáva dôraz aj na komfort či bohatú výbavu. A okrem toho, pod kapotou mu aj napriek čoraz prísnejším požiadavkám EÚ pracovalo šesť valcov naftového agregátu.
Kus poriadneho auta
Ranger nebol nikdy drobným členom ponuky americkej značky, novinka však medzigeneračne ešte o niečo podrástla a síce veľkosťou neprekonáva Jeep Gladiator, s dĺžkou 5,35 metra, šírkou 1,91 metra a výškou 1,88 metra je to skutočne poriadny kus auta. Rázvor sa dokonca zväčšil na 3270 milimetrov a nová generácia ponúka taktiež rozšírený rozchod kolies na úrovni 1 620 milimetrov. Svetlá výška je pritom 235 milimetrov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.