Nápadný dizajn, podsvietené logo, mohutná karoséria, figurovanie v u nás už poriadne oklieštenom segmente MPV a zároveň výrobca, ktorého meno je pre mnohých slovenských zákazníkov ešte stále pomerne neznámym pojmom. Zdalo sa, že autá z tej pravej kategórie primárne rodinných to majú v Európe spočítané, no stále sa tu ešte nájde zopár vozidiel, ktoré idú proti prúdu.
Pred dekádou bolo v ponuke zástupcov v segmente MPV násobne viac ako v súčasnosti, avšak pred dekádou na trhu v Európe zároveň prevažovala ponuka „domácich“ značiek, dnes ich treba už celkom hľadať. Obrodu segmentu minivanov tak majú na starosti ázijské značky a test novinky Dongfeng Forthing U-Tour to skvelo dokazuje.
Pritom nehovoríme iba o japonských a kórejských automobilkách, ale aj čínskych, ktoré dnes mnohých výrobcom vytvárajú vrásky na čele a svojou atraktívnou i agresívnou ponukou rozprúdili veľa debát. Práve v Číne sú MPV dlhodobo veľmi obľúbené a teraz skúšajú preraziť aj v Európe.
A to hneď na oboch koncoch ponuky – v oblasti cenovo dostupných modelov, ale aj tých trojnásobne drahších, teda doslova prémiových jácht na kolesách. Venujme sa aktuálne lacnejšiemu MPV s označením Forthing U-Tour, ktorý do Európy prichádza pod značkou Dongfeng. Za 33 tisíc eur ide o auto, ktoré síce má niektoré lacné alebo skôr jednoduché riešenia, no mnoho riešení a prvkov má taktiež priam z kategórie trojnásobne drahších áut.
Preto sa celkom oprávnene pýtame: Ako môže auto s tak parádnym interiérom stáť len toľko? Pozrite si vyššie videorecenziu novinky na našom trhu, ktorá je mimoriadne zaujímavá, plná kontrastov, kontroverzných riešení a zároveň má i tak veľký potenciál ukradnúť zákazníkov bažiacich po rodinne orientovaných praktických autách od iných výrobcov.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.