StoryEditor

Štýlová vlajková loď Renaultu je výkladná skriňa technológií. Cenou aj tak prekvapí

03.06.2024, 13:01
  • Rafale je francúzske dvojmotorové viacúčelové stíhacie lietadlo a po novom taktiež vlajková loď automobilky Renault.
  • Po modeli Arkana ide o druhý model značky v rámci módnej kategórie SUV coupé.
  • Novinka má výhradne hybridný pohon a je takým elegantnejším dvojčaťom Renaultu Espace.

Dnes nesie meno Rafale francúzska stíhačka, ktorú si okrem domovskej krajiny objednal i napríklad Egypt, India alebo Chorvátsko. Ale nejde o prvé lietadlo tohto mena, už pred 1. svetovou vojnou sa na výrobe rovnomenného lietadla podieľal samotný Renault.

Aj vďaka motoru tejto francúzskej značky dosiahlo lietadlo v roku 1934 rýchlostný rekord vo svojej kategórii, úchvatných 445 kilometrov za hodinu. Po historickom mene teraz siahol Renault znova, a to pre automobil, ktorý mu má zlepšiť reputáciu a získať zákazníkov v segmente D, teda v strednej triede.

V rámci masívnej obnovy svojej modelovej palety Renault v posledných rokoch najviac investoval do segmentu nižšej strednej triedy, kde predstavil nové modely Megane, Scenic, Austral a Arkana, ktoré dopĺňa ešte hybridný Symbioz. O triedu vyššie potom zamieril sedemmiestny Espace. A vrcholom ponuky bude SUV coupé Rafale, píše iDNES.cz.

Slušné rozmery, dobrá priestrannosť

S Espacem má spoločné skoro totožné rozmery. Rafale má na diaľku 4,71 metra, Espace 4,72 metra. Podobná je aj šírka 1,86 metra oproti hodnote 1,84 metra a na výšku má 1,61 metra oproti 1,65 metra v prípade modelu Espace. Úplne rovnaký je rázvor 2 738 milimetrov, novinka má však širší rozchod kolies vpredu aj vzadu.

Zaujímavý je rozdiel v dizajne. Okrem toho, že Rafale má samozrejme odlišnú líniu strechy pri pohľade zboku, tak rozdielna je i predná maska. Hoci Espace bol uvedený nedávno, vyvinutý bol ešte v staršom dizajnovom jazyku, takže má komplikované svetlá v tvare písmena C, zatiaľ čo Rafale už má rovnako ako Clio alebo Scénic elegantné LED denné svetlá v tvare rozpoleného diamantu.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-03 08:30:00 - Feat.: 1 - Title: Novinka od Renaultu nedáva na výber. Motor však poteší tých, ktorí nechcú elektromobil 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: 1 - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-08 12:27:28 - Feat.: 1 - Title: Renault vylepšuje svoj kompaktný crossover. Novinka prináša mnoho zásadných zmien 04 - Modified: 2024-02-29 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Retro Renault vstal z mŕtvych. Podrží vám aj bagetu, štýlových riešení má na rozdávanie 05 - Modified: 2024-03-01 10:30:00 - Feat.: 1 - Title: MG chce zamiešať karty na európskom trhu. Prvý hybrid poriadne potrápi Yaris či Clio 06 - Modified: 2024-02-27 10:30:44 - Feat.: 1 - Title: Poznáme Európske auto roka 2024. Víťazom sa stal opäť elektromobil, porazil aj prémiu
01 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 02 - Modified: 2024-11-17 05:00:00 - Feat.: - Title: Nič zásadné mu nechýba, ale ponúkne dosť za svoju cenu? Vyskúšali sme nový fanúšikovský Samsung 03 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 04 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite 05 - Modified: 2024-11-15 11:51:25 - Feat.: - Title: HVO nafta môže zachrániť naftové motory. Dostupná je aj na Slovensku, pomôže na STK
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. november 2024 05:32