StoryEditor

Lacné ľudové SUV urobilo krok vpred, no nevyhlo sa ani lacným plastom a iným nedostatkom

06.06.2024, 15:02
  • V prvých domácich zoznamovacích jazdách sme zobrali novú Daciu Duster na okresky, do mesta i na diaľnicu.
  • Do rúk sa nám dostala verzia Extreme s mild-hybridným benzínovým pohonom TCe 130, manuálom a štvorkolkou.
  • Aká je najočakávanejšia novinka rumunskej automobilky tohto roka? A čo nám na obľúbenom SUV prekážalo?

Model Duster bol prvýkrát uvedený na trh v roku 2010 a presadil sa tým, že porušil tradičné pravidlá trhu športovo-úžitkových vozidiel. Dnes je skutočne úspešným zástupcom portfólia rumunskej automobilky aj na Slovensku, získal už viac ako 40 ocenení a počas svojej kariéry sa ho celkovo vyrobilo viac ako 2,4 milióna kusov.

Do roku 2022 bol Duster dokonca najpredávanejším SUV v Európe vo všetkých kategóriách na trhu osobných automobilov. Každý deň z výrobných liniek v rumunskom závode Dacia v Pitesti zíde takmer tisíc nových vozidiel Duster – to je približne jedno vozidlo každú minútu. Schválne, koľko sa ich vyrobí, kým si prečítate dojmy z nášho prvého zoznámenia?

Značka nedávno spustila predaj úplne novej generácie, ktorá posúva bestseller výrobcu na úplne novú úroveň, než to bolo u predchodcu, no stále si zachováva pôvodný a dobre fungujúci recept na úspech. Overená technika, jednoduchosť, všestrannosť a dostupnosť. Počas prvých domácich jázd sme sa mali možnosť bližšie pozrieť a otestovať benzínovú štvorkolku vo výbave Extreme, ktorá po novom predstavuje jeden z dvoch možných vrcholov ponuky. Aké je stále lacné a pritom všestranné SUV v novej forme? 

Dizajn sa mení aj podľa pohonu

Nový Duster sa zmenil v každom smere a je na ceste jasne rozpoznateľný už na prvý pohľad. Už v základe dostáva ECO LED svetlomety, tempomat, zadné parkovacie senzory, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá či 16-palcové oceľové disky. V našom prípade – stupeň Extreme – sa výbava rozširuje o 17-palcové hliníkové disky Tergan, modulárne strešné lišty, tónované zadné okná, „späťáky“ a detaily v kabíne v medenej farbe, predné hmlovky a mnoho ďalšieho. Predajca však doprial testovanej verzii aj niekoľko príplatkových balíkov či 18-ky.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-02 13:14:11 - Feat.: 1 - Title: Očakávaná Dacia už aj na Slovensku: Koľko stojí ľudové SUV pre masy v novej forme? 02 - Modified: 2024-01-23 12:32:34 - Feat.: 1 - Title: Toto je 10 najobľúbenejších áut v roku 2023: Aké modely kupovali Slováci najčastejšie? 03 - Modified: 2024-02-23 10:30:00 - Feat.: 1 - Title: Najlacnejší elektromobil na Slovensku prešiel radikálnymi zmenami. Čo ponúkne? 04 - Modified: 2024-01-04 10:25:00 - Feat.: 1 - Title: Dacia chystá rumunskú odpoveď na Octaviu, Golf i Astru. Dorazí liftback aj kombík 05 - Modified: 2023-11-10 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Octavia za cenu Dacie: Ako jazdí čínska novinka s pestrou základnou výbavou?
01 - Modified: 2024-11-12 10:00:00 - Feat.: - Title: Zákaz aj napriek snahe. Koniec spaľovacích motorov v EÚ platí, nastane od roku 2035 02 - Modified: 2024-11-11 23:00:00 - Feat.: - Title: Skvelý zvuk, viacero prekvapení, ale absentuje základná funkcia. Takéto sú lacné slúchadlá od Sony 03 - Modified: 2024-11-11 13:00:00 - Feat.: - Title: Častý zlozvyk vodičov: Kedy využívať hmlovky a kedy vám už môže hroziť pokuta? 04 - Modified: 2024-11-11 10:00:00 - Feat.: - Title: Honda vylepšila svoj najpredávanejší model v Európe. Zmenami reaguje na zákazníkov 05 - Modified: 2024-11-11 10:53:22 - Feat.: - Title: Otestovali sme vrcholný iPhone. Obhájil si pozíciu v konkurencii toho najlepšieho, čo Android tento rok dal?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
12. november 2024 11:02