Model Duster bol prvýkrát uvedený na trh v roku 2010 a presadil sa tým, že porušil tradičné pravidlá trhu športovo-úžitkových vozidiel. Dnes je skutočne úspešným zástupcom portfólia rumunskej automobilky aj na Slovensku, získal už viac ako 40 ocenení a počas svojej kariéry sa ho celkovo vyrobilo viac ako 2,4 milióna kusov.
Do roku 2022 bol Duster dokonca najpredávanejším SUV v Európe vo všetkých kategóriách na trhu osobných automobilov. Každý deň z výrobných liniek v rumunskom závode Dacia v Pitesti zíde takmer tisíc nových vozidiel Duster – to je približne jedno vozidlo každú minútu. Schválne, koľko sa ich vyrobí, kým si prečítate dojmy z nášho prvého zoznámenia?
Značka nedávno spustila predaj úplne novej generácie, ktorá posúva bestseller výrobcu na úplne novú úroveň, než to bolo u predchodcu, no stále si zachováva pôvodný a dobre fungujúci recept na úspech. Overená technika, jednoduchosť, všestrannosť a dostupnosť. Počas prvých domácich jázd sme sa mali možnosť bližšie pozrieť a otestovať benzínovú štvorkolku vo výbave Extreme, ktorá po novom predstavuje jeden z dvoch možných vrcholov ponuky. Aké je stále lacné a pritom všestranné SUV v novej forme?
Dizajn sa mení aj podľa pohonu
Nový Duster sa zmenil v každom smere a je na ceste jasne rozpoznateľný už na prvý pohľad. Už v základe dostáva ECO LED svetlomety, tempomat, zadné parkovacie senzory, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá či 16-palcové oceľové disky. V našom prípade – stupeň Extreme – sa výbava rozširuje o 17-palcové hliníkové disky Tergan, modulárne strešné lišty, tónované zadné okná, „späťáky“ a detaily v kabíne v medenej farbe, predné hmlovky a mnoho ďalšieho. Predajca však doprial testovanej verzii aj niekoľko príplatkových balíkov či 18-ky.
Zostáva vám 83% na dočítanie.