Nutnosť ponúknuť zákazníkom i nejaký elektrický variant vozidla už zasiahla prakticky všetky známe automobilky pôsobiace aj na európskom trhu. Výnimkou nie je ani značka Porsche, ktorá bola roky známa najmä svojimi špičkovými športovými vozidlami a tohto typického charakteru sa rozhodne neplánovala vzdať ani v prípade osadenia „pohonu budúcnosti“ – elektromotorov.
Vznikol tak atraktívny model Taycan, prvý čisto elektrický zástupca z portfólia výrobcu, ktorý bol od základu vyvíjaný ako výhradne elektromobil. Debutoval v roku 2019 a vyrobených už bolo viac ako 150-tisíc kusov, ktoré si to následne namierili k majiteľom. Po vyše štyroch rokoch je teda pomerne logické, že sa výrobca dopracoval k modernizácii, a to pomerne rozsiahlej, pričom ju doprial celému modelovému radu (Sedan, Cross Turismo i Sport Turismo).
Hoci ako to v mnohých prípadoch býva, na prvý pohľad bude pre laikov spoznávanie novinky trochu náročné. Nám sa do rúk medzi vôbec prvými na Slovensku dostal hádam najšportovejšií variant sedan v takmer základnej konfigurácii pohonu, no v pútavej výbave a vo výsledku naozaj zaujímavej cenovke. V pozitívnom zmysle.
Na cestách sa odlíšite
Hoci sme za volantom modelu sedeli iba niekoľko dní, pútanie pozornosti bolo jednoznačné, a to sme nedisponovali nejakým šialeným lakovaním – spoločnosť nám robila jemná farba Provence. Porsche nie je na slovenskom trhu žiadnym nováčikom a rozhodne sa značke v predajoch nedarí zle, no na cestách sú zástupcovia rozhodne nápadnejší a menej „opozeraní“ ako iní prémioví konkurenti. Nehovoriac o tom, že kto sa vydá voľbou modelu Porsche, zrejme mu nie je cudzia vášeň k autám a samotnej jazde (najmä športovejšej).
Zostáva vám 84% na dočítanie.