StoryEditor

Štýlovka nielen do mesta, ktorá dokáže uspokojiť aj rodiny. Dokonalá však nie je

07.07.2024, 00:00
  • Druhá generácia obľúbeného crossoveru už je dostupná aj na Slovensku a hostili sme ju už aj v našej redakcii.
  • V top výbave a najsilnejšej hybridnej motorizácii so štvorkolkou nová Toyota C-HR predviedla, čoho je schopná.
  • Ako je na tom s priestrannosťou, úspornosťou či výkonom, ktorý papierovo dosahuje takmer 200 koní?

Extrovert, mestská štýlovka, úsporná voľba, no zároveň nie úplne najdostupnejšia. Toyota priniesla na Slovensko druhú generáciu svojho populárneho crossoveru C-HR, ktorý sa v novom prevedení môže pýšiť nielen hybridnou, ale taktiež plug-in hybridnou technikou v útrobách. A zatiaľ čo horúcu novinku do zástrčky otestujeme v redakcii v druhej polovici leta, s tradičným „bezstarostným“ hybridom sme si niekoľko stoviek kilometrov odkrútili už teraz.

Niektorými riešeniami nadväzuje na svojho predchodcu, inými sa zas posúva na citeľne vyšší level. Na prvý pohľad však pôsobí ako mimoriadne sympatická a zároveň, tradične pre modely značky Toyota, úsporná voľba pre mladých. Je však zameranie novinky len takto priamočiare? Môže poslúžiť ako univerzál aj pre menšie rodiny? A ako je na tom s legendárnou úspornosťou?

To všetko sme zisťovali v redakčnom teste, v ktorom nám spoločnosť robila verzia C-HR Hybrid, s pohonom všetkých kolies a s výbavou Executive Premiere Edition. Tá sa radí v hierarchii japonskej ponuky na samotný vrchol, vedľa stojí ešte dynamicky orientované prevedenie GR Sport Premiere Edition. Obe vyhotovenia sú však špecializované na prvé dodané kúsky, teda ponúknu toho ešte o štipku viac než klasické stupne Executive a GR Sport. Okrem nich je tu ešte základný stupeň Comfort a Style.

Ešte uletenejší dizajn

Už u predchodcu si mohli zákazníci užívať skutočne odvážne krivky karosérie, ktoré dopĺňal ešte čiastočne štýl crossover-kupé, teda smerom dozadu klesajúca strecha. Celkové riešenie vzhľadu vychádza z aktuálneho nového dizajnového jazyka značky, ktorý odštartoval model Prius.

image

Toyota C-HR Hybrid 

FOTO: HN/Radoslav Petrík

Pre niekoho prekompinované tvary a vysoko futuristický štýl, pre iného ideálne tvarovanie pre mestský štýlový crossover. Každopádne, svoje slovo tu mala aj aerodynamika – veď novinka dosahuje koeficient odporu vzduchu iba 0,318, čo je na danú triedu skvelá hodnota.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 81% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-06-02 12:19:08 - Feat.: 1 - Title: Prvá jazda s najpredávanejším crossoverom Toyoty. Modernizácia priniesla výkon i ticho 02 - Modified: 2024-06-05 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Veľký úspech malého auta: Mestská Toyota má už 25 rokov, na cestách sú jej milióny 03 - Modified: 2024-06-07 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Sen o rýchlej elektromobilite sa v Európe i USA rozplýva. Uponáhľanie výrobcom škodí 04 - Modified: 2024-05-16 12:00:00 - Feat.: 1 - Title: Patentovala si Toyota revolučný nápad? Na počkanie vraj zmení farbu áut podľa želania 05 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: 1 - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva
01 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 02 - Modified: 2024-11-17 05:00:00 - Feat.: - Title: Nič zásadné mu nechýba, ale ponúkne dosť za svoju cenu? Vyskúšali sme nový fanúšikovský Samsung 03 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 04 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite 05 - Modified: 2024-11-15 11:51:25 - Feat.: - Title: HVO nafta môže zachrániť naftové motory. Dostupná je aj na Slovensku, pomôže na STK
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. november 2024 16:52