Máloktoré auto schytalo po svojom uvedení taký posmech ako Dacia Spring v roku 2021. Výkon iba 45 koní, zrýchlenie na stovku za 19,1 sekundy a dojazd okolo 200 kilometrov alebo tiež nie práve presvedčivé jazdné vlastnosti. Lenže zároveň išlo o najlacnejší elektromobil na trhu. Najlacnejší pritom zostal aj po facelifte, no zároveň je o dosť lepší ako predtým.
Svojich zákazníkov si dostupný plne elektrický model Dacia Spring rozhodne našiel. Predaje rástli z roka na rok a v rokoch 2022 a 2023 išlo o tretí najpredávanejší elektromobil súkromným zákazníkom v Európe vôbec. Teraz je tu facelift, ktorý má pár vecí zlepšiť a podporiť tak aj predaje.
Základná uvádzacia cena je dokonca ešte nižšia ako predtým. Na elektromobil je to i dnes skvelých 16 900 eur. Nebudeme sa púšťať do diskusie, či elektromobil áno alebo nie. Rovnako nechajme bokom otázku, akú uhlíkovú stopu za sebou nechá malý elektromobil určený na párkilometrové jazdy, keď je vyrábaný v Číne.
Otázkou tiež je, nakoľko sa lákavá cena zmení po prípadnom uvalení dodatočného európskeho cla na čínske autá. Vžime sa do situácie, že chcete elektromobil, a pozrime sa na to, či to môže byť práve Dacia Spring. Za nás rozhodne áno, píše portál iDNES.cz.
Vyfešákovaná
Po facelifte sa zo Springu stalo o niečo krajšie auto, pretože preberá niektoré prvky aktuálneho dizajnového jazyka značky, ktoré je možné vidieť napríklad na novom Dusteri. S dĺžkou 3 701 milimetrov je o 30 centimetrov kratšia ako Dacia Sandero, ale v aktuálnej podobe vyzerá moderne a robustne. Vpredu aj vzadu sú dva masívne čierne pruhy spájajúce svetlomety. Tie samotné majú svetelný podpis v tvare písmena Y. Vo vyšších výbavách potom vzhľad zlepšujú napríklad 15-palcové kolesá alebo polepy karosérie – to však nečakajte od základnej verzie.
Zostáva vám 84% na dočítanie.