Crossover BMW X2 bol dlhé roky tak trochu „podivínom“ v ponuke prémiového mníchovského výrobcu. Model totiž veľkostne úplne nezapadal k svojmu označeniu, keďže išlo o kompaktnejší automobil než v prípade väčšieho a zároveň svojím označením o nižšie v ponuke postaveného BMW X1.
Automobilka pritom už nejaký ten rok rozlišuje svoje portfólio SUV vozidiel „X“ párnymi a nepárnymi číslami, keď nepárne označujú modelový rad a vlastne aj veľkosť, no a následne párne patria v zásade ich štýlovejším kupé derivátom. Ani z tohto pohľadu teda X2 v minulosti nezapadalo k súrodencom, malo svojské tvary (pôsobilo skôr ako nafúknutý hatchback a nie kupé verzia modelu X1) a išlo dokonca vôbec o najmenšieho člena tejto rodiny.
Elektromobil BMW iX2 xDrive30 a benzínová verzia X2 M35i:
Pekný zmätok, že? To sa však s príchodom novej generácie „X-dvojky“ radikálne mení a model na dĺžku nielen prerastá spomínanú X1, ale ponúka dokonca väčšiu praktickosť a svoju príslušnosť segmentu SUV-kupé (alebo skôr crossover-kupé) už v súčasnosti dáva naozaj jasne najavo. Testovali sme mali verziu s čisto elektrickým pohonom, ale taktiež vrcholný benzínový variant. Poďme sa teda na novinky iX2 xDrive30e a X2 M35i pozrieť bližšie.
Dizajnovo vydarené. No najmä v top výbave
Ono je tak trochu známe, že v prípade prémioviek (ale aj iných modelov na trhu) platí, že vozidlo vyzerá naozaj veľmi dobre až pri zvolení špičkovej výbavy. Tá zväčša zahŕňa veľké kolesá či štýlovejší príplatkový balík s agresívnejšími nárazníkmi, no práve vtedy sa ukáže práca dizajnérov vo svojej plnej kráse.
Zostáva vám 88% na dočítanie.