Bez odkazu na pôvodnú Capri sa asi nezaobíde žiadny článok o tejto novinke. Prehliadnuť sa to nedá, ale predsa len od ukončenia výroby pôvodného modelu uplynulo pekných pár rokov, tak toto „znovuvzkriesenie“ zrejme riešia viac novinári ako zákazníci. Takže len stručne: Ford Capri bolo ikonické auto tejto americkej značky, zo športového kupé sa za 17 rokov výroby predalo skoro dva milióny kusov a dodnes je to pomerne cenený youngtimer, píše v recenzii novinky iDNES.cz.
Nový elektrický Ford Capri s ním však okrem mena nemá vlastne nič spoločné. Má oveľa bližšie k Volkswagenu ID.5, čo nie je kritika, len priame konštatovanie na úvod. Ford jednoducho stavil na to, že jeho elektrická budúcnosť bude kombináciou nemeckej techniky a vlastných legendárnych mien histórie. Je to chyba alebo geniálny ťah? O tom napokon rozhodnú kupujúci.
A budú to určite typovo iní ľudia ako u pôvodného Capri. Novinku si budú kupovať tí, čo hľadajú štýlové rodinné auto s elektrickým pohonom. Až na slovíčko „štýlové“ by sme mohli hovoriť o Forde Explorer, pretože Capri je ‘de facto‘ jeho dvojčaťom, len s inou karosériou, a obaja sú technickí príbuzní modelov Volkswagen ID.4 a ID.5. Proti Exploreru je však Capri o niečo dlhší model – meria 4 634 milimetrov oproti 4 468 milimetrov. Na Mustang Mach-E mu zhruba osem centimetrov chýba.
Samo o sebe vyzerá novodobé Capri atraktívne a športovo. Druhé meno pre rovnakú techniku ospravedlňuje Ford okrem karosérie v tvare SUV Coupé aj úplne inou čelnou maskou ako má Explorer. Zatiaľ čo ten má veľké svetlá zarovnané s hornou hranou kapoty a LED denným svietením v tvare písmena L, Capri má dozadu ustupujúce zdvojené svetlá so štvoricou LED pásikov na každej strane.
Zostáva vám 79% na dočítanie.