Vyslovene ľúbivé auto oblečené do veselých pastelových odtieňov má priviezť do ponuky Renaultu dostupný elektromobil pre široké masy. To všetko v mene de Meovej stratégie „Renaulution“, priemyselnej obnovy a posunu značky k elektrifikácii. Je to auto plné príbehov, až ich sám Luca de Meo spísal do knižky – útle, avšak plné emócií.
„Model R5 prijíma výzvu a útočí na segment, na ktorý títo noví hráči zatiaľ zabúdajú, teda na segment malých a cenovo dostupných mestských vozidiel. Je nabitý inováciami a softvérom a jeho cieľom je demokratizovať moderný elektromobil,“ píše v nej okrem iného.
Luca de Meo je superstar autopriemyslu dneška. Kedysi korunný princ vládcov Fiatu a Volkswagenu nakoniec žiari v Renaulte, a nielen preto, že hovorí skvele po francúzsky. Ako množstvo Talianov je ten milánsky frajer majstrom sebaprezentácie, sebavedomý však môže byť právom, dokáže byť vždy hlasnou a dôveryhodnou tvárou značky. A dnes sú radi aj ostatní šéfovia automobiliek, že za nich kope z pozície šéfa európskeho združenia autopriemyslu ACEA.
De Meo sa teda pasoval do úlohy hovorcu. Toho, kto chce hovoriť za autopriemysel a všetky jeho patálie aj radosti. A R5 – jeho auto – zostane navždy jeho pomník a vlajkonosič. Šéf Renaultu už takto ide „druhé kolo“, pred 20 rokmi bol pri tom, keď vznikal ďalší fenomén – Fiat 500. Keď teda zavetril príležitosť ukradnúť pozornosť pre Renault, ani na moment nezaváhal. De Meo o sebe môže neskromne vyhlasovať, že je odborník na malé autá, píše iDNES.cz.
Takže keď Európa vyhlásila elektromobilizáciu, vedel, kadiaľ chce ísť. Preto sa dnes snažia ukecať kolegov z ostatných európskych značiek, nech spolu vytvoria „Airbus automobiliek“ pre stavbu ľudového elektromobilu pre široké vrstvy za rozumnú cenu. Ten skutočný Airbus vznikol v 60. rokoch spojením európskych výrobcov lietadiel, ako protiváha amerického Boeingu, dávalo to zmysel a zafungovalo to. Zatiaľ sa de Meo dohodol na zdieľaní projektu Twingo s japonským Nissanom, s ktorým je Renault od roku 1999 v aliancii.
Zostáva vám 83% na dočítanie.