StoryEditor

Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil

  • Vyrábať autá, ktoré sa dobre predávajú. Tak by si každý predstavoval základnú stratégiu fungovania úspešnej automobilky.
  • V Stellantise sa pod vedením nového prevádzkového riaditeľa vydávajú však trochu inou cestou.
  • Produkciu áut, ktoré sa dobre predávajú, nechávajú stáť. Potrebujú totiž oveľa viac elektromobilov.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Je zaujímavé, že ten paradox, po ktorého vypočutí máte pocit, že sa dotyčný zbláznil, zaznieva opäť od manažéra, ktorý má na starosti okrem iného značku Fiat. Pamätáte na slová slávneho účtovníka Sergia Marchionneho, ktorý keď automobilku viedol, vyzýval verejne zákazníkov, nech nekupujú elektrický Fiat 500, pretože na jeho výrobe značka prerába?

„Predávať ho vo veľkom množstve by bol masochizmus,“ povedal okrem iného. Dnes je tak trochu verejným tajomstvom, že výroba a predaj elektroáut nie je z pohľadu ziskovosti žiadny šláger. Marchionne zomrel v júli 2018 a Fiat je dnes súčasťou koncernu Stellantis. Svet je dnes inde a svet áut ešte viac, píše iDNES.cz.

A pretože autopriemysel krivený z jednej strany politikou, z druhej dotáciami, z tretej mocenskými bojmi vnútri aj mimo samotných firiem pripomína skôr blázinec a samotné automobilky občas skôr chránené dielne, niet divu, že počujeme aj od inak renomovaných a príčetných manažérov občas šialenosti.

image

Sankcie za emisie uškodia všetkým, varuje šéf Škody. Elroq otestuje záujem o elektro

Napríklad, že je potrebné zastaviť výrobu jedného z najpredávanejších áut Stellantisu a vlastne aj Európy. Prečo? Pretože Panda robí rošádu v bruselskej emisnej matematike, takže sa dlhodobo najúspešnejší fiat, ktorého vývoj sa už mnohokrát zaplatil a mal by automobilke len a len zarábať, neoplatí vyrábať. Ako vidno, klasická matematika, ekonómia a logika do dnešného sveta často nepatria, regule ohýbajú časopriestor do nečakaných dimenzií.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-08-23 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Ikona po 17 rokoch skončila bez náhrady. Stellantis vyškrtol aj jej špičkové ostré verzie 02 - Modified: 2024-07-23 09:32:54 - Feat.: 1 - Title: Severná Kórea si „vycucala z prsta“ vlastné elektrické auto. Prejsť má údajne až 720 kilometrov 03 - Modified: 2024-04-17 09:36:15 - Feat.: 1 - Title: Nová povinnosť pre autá od júla 2024: Znamená stopku pre obľúbené fiaty i porsche 04 - Modified: 2024-04-03 09:51:29 - Feat.: 1 - Title: Fiat 128: Ukázal smer, motorizoval mnohé krajiny a jazdil ním aj samotný Enzo Ferrari 05 - Modified: 2024-02-23 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Súmrak výroby áut v Európe. Čína v továrni Fiatu, závod po forde však nikto nechce
01 - Modified: 2025-02-21 13:00:00 - Feat.: - Title: Plánujete kúpu jazdenky? Toto je TOP 20 najčastejšie stáčaných áut, ukazuje štúdia 02 - Modified: 2025-02-21 10:00:00 - Feat.: - Title: Črtá sa znovuzrodenie socialistickej ikony: Na trh sa môže vrátiť ľudový hatchback Yugo 03 - Modified: 2025-02-21 09:47:06 - Feat.: - Title: Predaj áut na Slovensku v januári klesol, podľa zväzu to však nie je neobvyklý vývoj 04 - Modified: 2025-02-21 09:12:33 - Feat.: - Title: Taliansky regulačný úrad preveruje známe automobilky, skúma ich správanie k spotrebiteľom 05 - Modified: 2025-02-21 15:46:52 - Feat.: - Title: Slovensko dopláca na Nemecko, náš export začína klesať. Ktoré trhy sú našou budúcnosťou? (infografika)
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. február 2025 18:38