StoryEditor

Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil

  • Vyrábať autá, ktoré sa dobre predávajú. Tak by si každý predstavoval základnú stratégiu fungovania úspešnej automobilky.
  • V Stellantise sa pod vedením nového prevádzkového riaditeľa vydávajú však trochu inou cestou.
  • Produkciu áut, ktoré sa dobre predávajú, nechávajú stáť. Potrebujú totiž oveľa viac elektromobilov.

Je zaujímavé, že ten paradox, po ktorého vypočutí máte pocit, že sa dotyčný zbláznil, zaznieva opäť od manažéra, ktorý má na starosti okrem iného značku Fiat. Pamätáte na slová slávneho účtovníka Sergia Marchionneho, ktorý keď automobilku viedol, vyzýval verejne zákazníkov, nech nekupujú elektrický Fiat 500, pretože na jeho výrobe značka prerába?

„Predávať ho vo veľkom množstve by bol masochizmus,“ povedal okrem iného. Dnes je tak trochu verejným tajomstvom, že výroba a predaj elektroáut nie je z pohľadu ziskovosti žiadny šláger. Marchionne zomrel v júli 2018 a Fiat je dnes súčasťou koncernu Stellantis. Svet je dnes inde a svet áut ešte viac, píše iDNES.cz.

A pretože autopriemysel krivený z jednej strany politikou, z druhej dotáciami, z tretej mocenskými bojmi vnútri aj mimo samotných firiem pripomína skôr blázinec a samotné automobilky občas skôr chránené dielne, niet divu, že počujeme aj od inak renomovaných a príčetných manažérov občas šialenosti.

image

Sankcie za emisie uškodia všetkým, varuje šéf Škody. Elroq otestuje záujem o elektro

Napríklad, že je potrebné zastaviť výrobu jedného z najpredávanejších áut Stellantisu a vlastne aj Európy. Prečo? Pretože Panda robí rošádu v bruselskej emisnej matematike, takže sa dlhodobo najúspešnejší fiat, ktorého vývoj sa už mnohokrát zaplatil a mal by automobilke len a len zarábať, neoplatí vyrábať. Ako vidno, klasická matematika, ekonómia a logika do dnešného sveta často nepatria, regule ohýbajú časopriestor do nečakaných dimenzií.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-08-23 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Ikona po 17 rokoch skončila bez náhrady. Stellantis vyškrtol aj jej špičkové ostré verzie 02 - Modified: 2024-07-23 09:32:54 - Feat.: 1 - Title: Severná Kórea si „vycucala z prsta“ vlastné elektrické auto. Prejsť má údajne až 720 kilometrov 03 - Modified: 2024-04-17 09:36:15 - Feat.: 1 - Title: Nová povinnosť pre autá od júla 2024: Znamená stopku pre obľúbené fiaty i porsche 04 - Modified: 2024-04-03 09:51:29 - Feat.: 1 - Title: Fiat 128: Ukázal smer, motorizoval mnohé krajiny a jazdil ním aj samotný Enzo Ferrari 05 - Modified: 2024-02-23 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Súmrak výroby áut v Európe. Čína v továrni Fiatu, závod po forde však nikto nechce
01 - Modified: 2024-11-20 22:26:09 - Feat.: - Title: Stellantis opäť odstaví výrobu v niektorých talianskych závodoch, čelí slabému dopytu 02 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 03 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 04 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 05 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. november 2024 23:26