Zatiaľ čo na začiatku boli elektromobily zväčša voľbou pre tých bohatších zákazníkov – išlo prevažne o veľké SUV a limuzíny s mimoriadne vysokou cenovkou, ktorá bola bez dotácii pre mnohých nedosiahnuteľná – v súčasnosti už výrobcovia pochopili, že v predajoch dosiahnu oveľa väčšie úspechy s dostupnejšími a menšími modelmi.
Svoju „zásluhu“ však na dostupnejších kúskoch má aj batéria, ktorej cena začala mierne klesať a aj vďaka tomu postupne pribúdajú na trhu lacnejšie elektromobily. Neplatí to tak úplne o Dacii, ktorá svoj „ľudový“ elektromobil Spring predstavila ešte v roku 2020 (vychádza z čínskeho Renaultu K-ZE) a po odštartovaní výroby v roku 2021 s ním tradične trafila do čierneho.
Ako informuje samotné slovenské zastúpenie značky, od začiatku produkcie sa z modelu v Európe predalo celkom 150-tisíc kusov, iba minulý rok putovalo k zákazníkom viac ako 60-tisíc kusov. Okrem toho, Dacia Spring si vlani uchmatla tretie miesto v predajoch e-áut na európskom trhu.
Teraz prichádza aj na Slovensko vo svojej radikálne vylepšenej verzii, ktorá má veľkú šancu nadviazať na úspech. Zatiaľ čo v roku 2022 sa model dočkal implementácie novej identity (nové logo či maska) a minulý rok dostal aj novú motorizáciu, rok 2024 znamenal príchod skutočne hĺbkového faceliftu alebo dokonca priam takmer novej generácie. Na pár hodín sme ju vyskúšali.
Podstatne väčšia (malá) štýlovka
Priznáme sa, že ak išlo o samotný dizajn, tak prvé prevedenie Dacie Spring nám nebolo príliš pochuti. Z modelu priam sršala lacnosť a to už na prvý pohľad, hoci finálny dojem vylepšovali aspoň farebné detaily v podobe spätných zrkadiel či bočných ochranných prvkov. Pre niekoho dokonale jednoduché, pre nás trochu nudnú, hoci funkčné auto. To sa však radikálne zmenilo.
Zostáva vám 81% na dočítanie.