StoryEditor

Vyskúšali sme najmenšie BMW v top verzii. Patrí k najlepším, no niečo mu aj tak chýba

02.02.2025, 00:00
  • Považuje sa za vstupnú bránu do sveta prémie, primárne teda v rámci ponuky automobillky BMW.
  • Rad 1 je však oproti minulosti podstatne univerzálnejším z pohľadu priestrannosti i jazdných vlastností.
  • Dokáže vo vrcholnom vyhotovení M135 xDrive ponúknuť dostatočný zážitok z jazdy? 

Najmenší a najdostupnejší rad 1 tvorí súčasť ponuky mníchovskej automobilky BMW už od roku 2004, pričom zámerom výrobcu bolo priniesť na svet novinku, ktorá by v portfóliu nahradila pôvodný model radu 3 s dodatkom Compact. Prvá generácia bola k dispozícii ako trojdverový alebo päťdverový hatchback, no taktiež ako dvojdverové kupé či kabriolet. Na vrchole potom stála verzia M Coupé, s dôrazom na výkon a športovosť, ktorá sa považuje za predchodcu ikonického BMW M2.

Na výber bola vždy široká paleta najrôznejších motorov, či už išlo o benzínový alebo naftový agregát, kompaktná „jednotka“ bola medzi motoristami pomerne obľúbená. Od druhej generácie sa rad 1 predáva výlučne ako hatchback, no ani tu nechýbal napríklad výkonný šesťvalec, jedinečnosť v podobe pohonu zadných kolies a pred koncom pôsobenia prvej generácie už aj zavedený pohon všetkých kolies xDrive.

Radikálnu zmenu v koncepcii priniesla potom tretia generácia, ktorá okrem citeľného nárastu rozmerov a trochu kontroverzného dizajnu (na to sme si za posledné roky už u modelov BMW zvykli) ponúkla pohon všetkých kolies xDrive a prvýkrát i pohon prednej nápravy. Roztáčanie zadných kolies úplne zmizlo a to bola pre mnohých fanúšikov tragická správa a model prišiel o svoju nespochybniteľnú jedinečnosť na trhu.

image

BMW odhaľuje prvé snímky kontroverznej novinky. Toto je ikonická M3 s elektropohonom

Podpísali sa pod to však návyky majiteľov, preferencie v predajoch naklonené čoraz viac pohonu xDrive i šetrenie nákladov na vývoj drahej platformy s pohonom zadných kolies, ktorá by si nenašla uplatnenie u iných modelov značky. A tiež tlak na emisie. Dnes v ponuke pôsobí nová, v poradí už štvrtá generácia, priťahujúca pozornosť množstvom zmien. A výsledok?

Dynamickejší vzhľad

Tretie vydanie pôsobilo na pohľad trochu nemotorne a to najmä kvôli citeľne nafúknutejšej karosérii oproti stále kompaktnej druhej generácii. Predná časť sa vyznačovala rozmernou maskou chladiča, vyššie postavenou kapotou a celkovo navodzoval predchodca dojem akéhosi zmenšeného MPV.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 77% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-01-30 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Kontroverzné BMW prešlo modernizáciou. Prináša viac výkonu, ale i dojazdu či luxusu 02 - Modified: 2025-01-14 10:13:51 - Feat.: 1 - Title: Revolúcia v podaní BMW? Takto vyzerá interiér budúcnosti, mieri do sériovej výroby 03 - Modified: 2024-12-13 12:34:38 - Feat.: 1 - Title: BMW odhaľuje prvé snímky kontroverznej novinky. Toto je ikonická M3 s elektropohonom 04 - Modified: 2025-01-31 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Zábavné i výstižné prezývky legendárnych áut: Spoznáte ich všetky bez jedinej chyby? 05 - Modified: 2025-01-30 15:34:18 - Feat.: 1 - Title: Toto sú najpredávanejšie autá na Slovensku v roku 2024: Ktoré modely ovládli náš trh?
01 - Modified: 2025-02-13 13:18:34 - Feat.: - Title: Renault pokračuje v oživovaní svojich mien z minulosti. Odhaľuje novú éru dodávok 02 - Modified: 2025-02-13 10:00:00 - Feat.: - Title: Novinka pre slovenských vodičov: Prehrešky si skontrolujete online, má to však háčik 03 - Modified: 2025-02-12 23:00:00 - Feat.: - Title: Dokáže vôbec v niečom sklamať? Lacný telefón od Motoroly dá nenáročným používateľom všetko potrebné 04 - Modified: 2025-02-12 13:00:00 - Feat.: - Title: Európske automobilky čaká rok plný skúšok a výziev. Čo sa zmení na trhu v roku 2025? 05 - Modified: 2025-02-12 10:00:00 - Feat.: - Title: Autopilot má vážny problém s majákmi. Vedú k digitálnym epileptickým záchvatom áut​
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
13. február 2025 23:33