Bez obáv. Hneď na úvod môžeme ubezpečiť fanúšikov mníchovskej značky, že elektrické BMW M3, ktoré máte pred sebou na prvých oficiálnych záberoch, benzínovú „eM-trojku“ zatiaľ úplne nenahradí. Automobilka sa totiž rozhodla po premiére a uvedení nového elektromobilu na trh predávať obe verzie súbežne, takže si zákazníci budú môcť vybrať.
Záujemcov o športovú batériovú mobilitu budú chcieť Nemci nalákať najmä vyššími výkonmi (hovorí sa o prekonaní hranice až tisíc koní), logicky tiež lepšou dynamikou a za zmienku zároveň stojí dizajn, ktorý evidentne upustí od súčasných kontroverzných obrovských ľadviniek šesťvalcovej M3.
BMW teraz spustilo postupné odhaľovanie tohto automobilu, ktorý bude v mnohých smeroch i tak kontroverznejší ako súčasný ostrý rad 3. Ten vyvolával diskusie hlavne kvôli výraznému vzhľadu, presnejšie povedané kvôli spomínaným obrovským ľadvinkám, ktoré mnohým nepadli práve do oka. Pripravovaná M3 na snímkach bude pre značnú časť zákazníkov šokujúca.
Napriek maskovacej fólii je zrejmé, že máme pred sebou automobil štylisticky nadväzujúci na koncepty ohlasujúce novú generáciu elektromobilov, vyvíjaných pod súhrnným označením Neue Klasse. Zaujímavé je, že automobilka, respektíve jej dizajnéri, zaradili pomyselnú spiatočku a navrhli o čosi umiernenejšie auto, ako bolo v posledných rokoch v Mníchove zvykom.
Základná elektrická trojka (na platforme Neue Klasse) sa podľa všetkého zbaví obrovskej masky a z fotografií je zrejmé, že sa vráti tiež negatívne sklonené predné čelo so svetlami. Na prototype elektrickej vrcholnej verzie sú vidieť hlavne masívne vytiahnuté predné i zadné blatníky, navyše zdôraznené použitou svetelnou grafikou.
Výrobca tým okrem iného naznačuje významne rozšírený rozchod oboch náprav, ktorý pneumatikám a podvozku pomôže zvládať vysoké výkony, na ktoré sa vraj môžu fanúšikovia už teraz pripraviť.
Presné čísla síce v tejto chvíli nepoznáme, ale M3 na baterky (ktorá sa možno bude volať i3 M alebo i3M) dostane až štyri individuálne ovládané elektromotory a ich kombinovaný špičkový výkon má byť okolo 746 kW, teda až 1 015 koní.
Ak dávate radšej prednosť spaľovacím motorom, máme dobré správy, pretože BMW už súčasne pracuje aj na novej generácii klasickej M3 pre priaznivcov spáleného benzínu, s interným typovým označením G84. Doraziť by mala na trhu v roku 2027 alebo 2028, postavená by mala byť na podvozkovej platforme CLAR a s istotou opäť dostane prepracovaný trojlitrový radový šesťvalec.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.