Čínsky kolos MHero 917 koncernu Dongfeng má v elektrickej verzii pohotovostnú hmotnosť na úrovni ohromujúcich 3,3 tony. Napriek tomu však dokáže spoľahlivo vystreliť z miesta na stovku len za 4,2 sekundy, za čo vďačí systémovému výkonu výhradne elektrickej pohonnej jednotky až na hranici rovncýh 800 kW (1088 koní).
Extrém? Nepochybne áno. Aj preto bol dobrý nápad výrobcu namontovať za osadené 20-palcové disky kolies výkonné šesťpiestikové brzdy značky Brembo. Tým však ohromujúce dáta o tomto luxusnom offroade, respektíve doslova tanku na kolesách, nekončia.
Akumulátor novinky MHero 917 má kapacitu až takmer 143 kWh, auto má riadené obe nápravy pre zlepšenie obratnosti v meste i teréne (dokáže sa totiž hýbať šikmo ako krab), vzduchové pruženie so zmenou svetlej výšky až o 150 milimetrov, pričom dokáže prebrodiť 92 centimetrovú vodu a poskytovať prekvapivo skvelý komfort na palube.
Bez pár milimetrov má však na dĺžku pať metrov, na šírku skoro 2,1 metra a výšku tiež takmer dva metre (rázvor až 2 950 milimetrov), čo na prvé počutie nemusí pôsobiť ako „ušité“ do náročných terénnych podmienok. Otázkou v teste teda bolo, čo všetko odolný a ohromne výkonný off-road čínskej produkcie zvládne v praxi.
Najväčšou prekážkou pre záujemcov bude zrejme cenovka. Dongfeng, pod ktorý predaj MHero na Slovensku spadá, prezrádza v oficiálnom cenníku „štartovaciu čiaru“ na úrovni neskromných 199 900 eur s DPH za plne elektrický variant, prípadne od 179 900 eur za verziu so spaľovacím predlžovačom dojazdu (REV). A k tomu je k dispozícii ešte rad príplatkového príslušenstva.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.