Vyše päť metrov dĺžky, cez tri metre rázvoru, to je na európske pomery naozaj gigantický osobák. Vnútri je to luxusná obývačka, v ktorej sa na nabíjačke nudiť nebudete. Hyundai kompletizuje svoju elektrickú ponuku, vlani dorazil vreckový Inster – práve u takýchto drobcov dáva elektrický pohon najväčší zmysel – pričom teraz sa na trh dostáva Ioniq 9, ktorý stojí presne na opačnom konci.
Transkontinentálny prepravník s veľkorysým a kvalitne poňatým interiérom. Obrie batérie a pohon patria k špičke, skôr konvenčná technika podvozku naráža na limity formátu vozidla. Hyundai rozpisuje ďalšiu stránku kapitoly „elektromobilita“ vo svojej kronike naozaj veľkým štýlom. A to doslova.
Ioniq 9 je totiž vôbec najväčším, najluxusnejším a najdrahším vozidlom, ktoré kedy táto juhokórejská značka uviedla na európsky trh. Sedemmiestne SUV sľubuje motoristom špičkový dojazd cez 600 kilometrov na jedno nabitie a už na prvý pohľad ohromí veľkosťou, vo vnútri potom komfortom a príkladným spracovaním.
Jeho monolitický a minimalistický vzhľad s čistými líniami a výraznými proporciami pôsobí odvážne, ale zároveň elegantne. Hyundai hovorí, že išlo o hľadanie aeroestetiky, čo potvrdzuje aj nízky koeficient aerodynamického odporu (Cx 0,259) pri variante s kamerami namiesto vonkajších zrkadiel. Siluetu má skôr kombíkovú, zoseknutý zadok pristane aerodynamike i podčiarknutiu proporcií, píše iDNES.cz.
Elektromobil tak veľký ňufák mať nemusí, ale potom by to dopadlo ako s knedlíkovými mercedesmi; preto má deviatka predok poriadne mohutný a pod kapotou potom zostalo miesto pre schránku na nabíjacie káble alebo veľkú desiatu. Pár trochu prekombinovaných, hlavne grafických detailov je dnes štandard, ako celok však dizajn Ioniqu 9 pasuje dohromady a funguje.
Zostáva vám 75% na dočítanie.
