Dacia Spring, jeden z najlacnejších elektromobilov na európskom trhu, je tu s nami už štvrtý rok. Preznačkovaný model Renault Kwid pre indický trh, vyrába v čisto elektrickom prevedení pre rumunskú značku automobilka Dongfeng. Lenže svet sa medzičasom celkom výrazne zmenil.
Európska únia sa totiž v posledných rokoch rozhodla zaťažiť dovoz elektromobilov z Číny vyššími clami. A to – skôr trochu neplánovane – dopadlo aj na samotný Renault, materský koncern značky Dacia. Takže vo výsledku aj na jeden z najlacnejších elektromobilov Európy dopadlo dodatočné clo, píše iDNES.cz.
Značka sa rozhodla auto nezdražiť, takže zvýšené náklady na dovoz a predaj Springu nepremietla do jeho ceny, ale kompenzuje to z predaja ostatných áut (vitajte v zvrhlom svete drahých elektromobilov, dotovaných z vreciek všetkých). Na druhú stranu sa však Dacia snaží svoju bilanciu vylepšiť.
Ako? Svoj elektromobil prepracovala, a to výraznejšie ako kedykoľvek predtým. Lenže to nie je na prvý pohľad vôbec vidieť. Je za tým podľa všetkého hlavne colná matematika, Dacii sa takto pravdepodobne podarilo o niečo zlacniť výrobu auta a tým vykompenzovať clá, ktoré si Európska únia na autá z Číny stanovila.
Facelift? Nie, technická (r)evolúcia
Dacia vlastne každý rok od vstupu na európsky trh svoj elektrický model nejako jemne obmenila, v minulom roku dokonca aj dosť výrazne; Spring už s novou tvárou vyzerá modernejšie a určite dospelejšie, k tomu prenastavený elektrický posilňovač riadenia, nové 15-palcové kolesá a nový volant.
Zostáva vám 80% na dočítanie.
