V poslednom čase táto téma vo verejnosti dosť rezonuje a vzhľadom na jej charakter vzbudzuje značné emócie. Je to asi prirodzené, pretože merať objektívnosť je dosť ošemetná vec. Výsledok bude zrejme u väčšiny ľudí vyvierať z hodnotovej orientácie konkrétneho jedinca.
Pokúsim sa preto na daný problém pozrieť z racionálneho hľadiska. Najskôr teda fakty. Mediálny trh u nás pozostáva, tak ako vo väčšine vyspelých európskych krajín, z médií komerčných a verejnoprávnych. Komerčné elektronické médiá nemajú okrem reklamy iné príjmy. Printové médiá pokrývajú tržbou z predaných výtlačkov, odhadujem, maximálne jednu tretinu svojich nákladov. Ostatné musia pokryť príjmy z inzercie a reklamy. Verejnoprávny rozhlas a televízia, sú financované prevažne z koncesion...
Zostáva vám 85% na dočítanie.