Reklama firmy Citroën, ktorá sa objavila v španielskych novinách El Païs vyvolala okamžitú vlnu kritiky zo strany verejnosti, ale aj miestnej čínskej komunity. Dôvodom bolo „nevhodné (dehonestujúce)“ stvárnenie portrétu bývalého čínskeho diktátora Mao Ce-Tunga.
Automobilka Citroën sa po vlne negatívnych ohlasov rozhodla, že sa ospravedlní všetkým dotknutým stranám. Okrem toho prisľúbila, že inkriminovanú printovú reklamu stiahne. No aj napriek prísľubu síce k úplnému stiahnutiu nedošlo. Citroën síce odstránil Mao Ce-Tunga, ale namiesto neho tam umiestnil samozvaného cisára všetkých Francúzov Napoleona Bonaparteho.
Mao Ce-Tung a reklama
Využitie historických motívov, ako aj významných historických postáv je v reklame pomerne časté. Ich použitie v historickom kontexte má totiž veľkú výpovednú hodnotu. Napriek tomu je však portrét Mao Ce-Tunga v reklamne frekventovanejší než akýkoľvek iný (až na pár výnimiek). Najčastejšie sa paroduje jeho obraz, ktorý je inštalovaný na námestí Tien'an Men-
Aké ekonomické následky bude mať „nevydarená“ reklama firmy Citroën na predaj automobilov v Číne, je v tomto momente otázne. Faktom ale je, že aj negatívna publicita môže v konečnom dôsledku napomôcť k samotnej propagácii produktu – a generovať tak predaj a zisk.
Zdroj:
The Windson Star
TheTruthAboutCars.com
Wikipedia
Zonaeuropa.com
StoryEditor
Citroën sa ospravedlnil za Mao Ce-Tunga
Francúzka automobilka Citroën nedávno spustila reklamnú kampaň, v ktorej sa objavil bývalý predseda Komunistickej strany Číny, Mao Ce-Tung. Automobilová producent sa tým postaral o značný rozruch na medzinárodnej scéne.